Bohózat hullával
Puskás PanniEgy tisztességes krimi-vígjátéknak – mint amilyen a Hazudj inkább, kedvesem! – elengedhetetlen kelléke az ágy alatti mozdulatlan test, Bohoczki Sára pedig példás halott szinte az előadás teljes hossza alatt, és én azon gondolkodom, vajon egy színésznek egy tízes skálán mennyire lehet pocsék másfél órán keresztül krumplis zsákot alakítani. Persze, van egy kis koreográfiája, amely egy árnyalattal tágabban értelmezi a hullamerevség fogalmát a szokottnál, a többi szereplő bosszantására és a közönség nevettetésére. Meglehetősen szórakoztató az is, hogy arcát egészen Tim Burton-filmesre sminkelik a szünetben, a második felvonásban már konkrétan krétafehér.
De nincs itt nagy zűr, vagyis van, de mint minden ilyen agyonbonyolított vígjátéknál, ügyesen ki lehet belőle mászni, erről a szerző, Alfonso Paso gondoskodik. Tudják, van az a mese, amelyikben a nem tudom milyen állatok elmennek fát hasogatni, és otthon hagyják a kiskakast azzal, ha jön a róka, akkor kukorékoljon, és hazajönnek segíteni. A kiskakas végtelenül unatkozik otthon, úgyhogy kukorékol, a többiek rohannak haza, róka sehol. Ezt még eljátssza párszor a kiskakas, aztán, mikor tényleg jön a róka, akkor a haverjai röhögve hasogatnak tovább ahelyett, hogy segítenének. Valami ilyesmi a Hazudj inkább, kedvesem! alapszituációja is. Vagy mégsem ilyen egyszerű a helyzet?