Színházak
Debreceni Csokonai Színház
- 2023/2024
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
- 1969/1970
- 1968/1969
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1963/1964
- 1962/1963
Marlene StreeruwitzNew York, New York
- HorváthnéBajcsay Mária
- SüketnémaHajdú Péter
- Sellner úrTokaji Csaba
- Chrobath ProfesszorCsikos Sándor
- LuluDobos Judit
- Karl (Charly) BleicherVranyecz Artúr
- Terhes lányLapis Erika
- Szociális gondozóJámbor József
- Férfi szmokingbanBakota Árpád
- Férfi kalapbanGaray Nagy Tamás
- SztriptíztáncosnőPiroska TímeaHorváth DóraSomogyi Anett
- Résztvevő az érettségi ünnepenHalász AttilaBeretvás GáborSóvágó Csaba
Ügyelő: Sárkány Gyula
Súgó: Nánási Andrea
Súgó: Nánási Andrea
- rendezőBodolay
- díszlettervezőMira János
- jelmeztervezőHuszthy Edit
- irodalmi munkatársTöreki Attila
- rendezőasszisztensSóvágó Csaba
Marlene Streeruwitz* 1950-ben született a Bécs melletti Badenben. Először jogot, majd szlavisztikát és művészettörténetet tanult. Első színdarabjait 1993-ban írja New York. New York. és Elysian park címmel.
Ezt megelőzően hangjátékokat írt. Rendezőként is dolgozik. 1992-ben a Theater heute „Az év legjobb fiatal szerzőjévé” választotta.
A darab a bécsi földalatti burggassei megállójának férfi WC-jében játszódik. A helyiségek gondnoka, a szünet nélkül kötögető Horváth asszony, egyes egyedül takarítja és őrzi a piszoárt, szedi a használatért járó díjat, s ő gondozza még a titokzatos „Prometheus urat” is, akit az egyik mellékhelyiségben rejtettek el.
A darab során a különös alakok, a kétes egzisztenciák egész hada vonul fel a lepusztult illemhelyen: például egy prostituált, egy süketnéma strici, egy Jackie Kennedy-fazonú állapotos asszony, egy szociális munkás, aki papnak adja ki magát, egy professzor, aki mindenképp szét akar törni egy WC-kagylót, három sztriptíztáncosnő, egy idegenvezető, aki egy japán turistacsoportnak a történelmi WC-t mutatja meg.
A „New York. New York.” pesszimista képet fest az emberekről, akiket az erőszak és a megvesztegethetőség jellemez. Pénzért még a végső titkot, „Prometheus urat” is közszemlére állítják ki: 15.000 schilling fejében Horváth asszony megengedi a japán turistáknak, hogy lefényképezzék a mellékhelyiségTitkát.
A „New York. New York.” Egyfajta végjáték: szereplők, stílusok, cselekményszálak és szimbólumok kavalkádja, az évszázad ádáz és szórakoztató leköszönése.
Ezt megelőzően hangjátékokat írt. Rendezőként is dolgozik. 1992-ben a Theater heute „Az év legjobb fiatal szerzőjévé” választotta.
A darab a bécsi földalatti burggassei megállójának férfi WC-jében játszódik. A helyiségek gondnoka, a szünet nélkül kötögető Horváth asszony, egyes egyedül takarítja és őrzi a piszoárt, szedi a használatért járó díjat, s ő gondozza még a titokzatos „Prometheus urat” is, akit az egyik mellékhelyiségben rejtettek el.
A darab során a különös alakok, a kétes egzisztenciák egész hada vonul fel a lepusztult illemhelyen: például egy prostituált, egy süketnéma strici, egy Jackie Kennedy-fazonú állapotos asszony, egy szociális munkás, aki papnak adja ki magát, egy professzor, aki mindenképp szét akar törni egy WC-kagylót, három sztriptíztáncosnő, egy idegenvezető, aki egy japán turistacsoportnak a történelmi WC-t mutatja meg.
A „New York. New York.” pesszimista képet fest az emberekről, akiket az erőszak és a megvesztegethetőség jellemez. Pénzért még a végső titkot, „Prometheus urat” is közszemlére állítják ki: 15.000 schilling fejében Horváth asszony megengedi a japán turistáknak, hogy lefényképezzék a mellékhelyiségTitkát.
A „New York. New York.” Egyfajta végjáték: szereplők, stílusok, cselekményszálak és szimbólumok kavalkádja, az évszázad ádáz és szórakoztató leköszönése.
2005. 01. 07.