Színházak
Egri Gárdonyi Géza Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
Eisemann Mihály - Somogyi Gyula - Zágon IstvánFekete Péter
Operett 3 felvonásban
- Pierre LenoirGörög László
- Lucien OuvrierHüse Csaba
- Claire LineketteBozó Andrea
- Colette OuvrierLucien húgaMészáros Sára
- ChineauRácz János
- Gaston AuriolKelemen Csaba
- Mme LefebreSaárossy Kinga
- Chineau SapirorevütáncosVókó János
- Fleuronnyugalmazott altábornagyTunyogi Péter
- MartheFleuron leányaBánovits Vivianne
- Michon államtitkárFehér István
- Michon-néNagy Adrienn
- Lionel du ChagrinTóth Levente
- Chagrin-néIvády Erika
- Benetti báróVárhelyi Dénes
- Badilla vezérigazgatóHorváth Ferenc
- Mme BouchonTatár Gabriella
- Marie főkomornaDér Gabi
- Szállodai titkárLisztóczki Péter
- BoyLiktor Balázs
- rendezőCsizmadia Tibor
- díszlettervezőHorgas Péter
- jelmeztervezőKovács Andrea
- dramaturgKörösi Zoltán
- zenei vezetőNagy Zoltán
- koreográfusBarta Dóra
- ügyelőLudányi Andrea
- súgóSzecskó Andrea
- asszisztensLázár Rita
Fekete Péter öcsém!
Hát ki ne dúdolná azonnal a slágert?
\"kinek a jobb keze bal, jót sose hall, él, mint a parton a hal...\"
Ki ne tudná, mit jelent az, ha minden balul üt ki?
Ki akarná, hogy nála maradjon a vesztes kártyalap?
Milyen az, ha üldöz a balszerencse, és már se az üzlet, se a szorgalom, se a kártya, se a szerelem nem hoz nyereményt…
Milyen az, amikor körülöttünk „a pénz beszél és a kutya az csak ugat”?
Vagy mégis? Van remény?
Lehetséges, hogy a balszerencse által üldözött kisember egyszer csak visszavág az őt üldöző világnak? Lehet, hogy mégsem a pénz a legfontosabb az életünkben?
S még az is lehet, hogy a világ legelképesztőbb pechszériája ellenére a szerelem a végén csak megold mindent?
Erről, a balszerencse két lábon járó megtestesítőjéről, a csetlő-botló Fekete Péterről… bocsánat! Pierre Lenoir, ha kérhetem!… Tehát róla szól Eisemann Mihály - Zágon István – Somogyi Gyula mára örökbecsűvé vált operettje. Ráadásul olyan slágerekkel szólal meg, mint a Holdvilágos éjszakán, a Gyűlölöm magát, vagy éppen a címadó dal, a Fekete Péter öcsém, te kis ügyefogyott.
Hajdanán a szocialista kultúrpolitika Eisemann fülbemászó melódiáit giccsnek minősítette, mára kiderült: ezek a dalok elpusztíthatatlan örökzöldek. Mint ahogyan az is kiderült, hogy az operett műfaja több, mint korszakjelenség. Olyan igazi magyar színházi hagyomány, amiben a nyelvet és a kikristályosodott, egyezményes jeleket a magyar közönség pontosan érti és tévedhetetlenül meg is fejti.
A Gárdonyi Géza Színház nem egyszerűen felújítja a klasszikussá vált operettet, hanem azt mutatja meg, mit jelent ma, mit jelenthet a mi életünkben a Fekete Péterség. Mit jelent, ha valakinek olyan balszerencséje van, hogy arra akár részvénytársaságot is lehet alapítani? S mit jelent, ha egyszer csak ráébred az ember, hogy a pénz és a karrier mellett olyan dolgok is akadhatnak az életében, mint az ének, a tánc és a szerelem…
Hát ki ne dúdolná azonnal a slágert?
\"kinek a jobb keze bal, jót sose hall, él, mint a parton a hal...\"
Ki ne tudná, mit jelent az, ha minden balul üt ki?
Ki akarná, hogy nála maradjon a vesztes kártyalap?
Milyen az, ha üldöz a balszerencse, és már se az üzlet, se a szorgalom, se a kártya, se a szerelem nem hoz nyereményt…
Milyen az, amikor körülöttünk „a pénz beszél és a kutya az csak ugat”?
Vagy mégis? Van remény?
Lehetséges, hogy a balszerencse által üldözött kisember egyszer csak visszavág az őt üldöző világnak? Lehet, hogy mégsem a pénz a legfontosabb az életünkben?
S még az is lehet, hogy a világ legelképesztőbb pechszériája ellenére a szerelem a végén csak megold mindent?
Erről, a balszerencse két lábon járó megtestesítőjéről, a csetlő-botló Fekete Péterről… bocsánat! Pierre Lenoir, ha kérhetem!… Tehát róla szól Eisemann Mihály - Zágon István – Somogyi Gyula mára örökbecsűvé vált operettje. Ráadásul olyan slágerekkel szólal meg, mint a Holdvilágos éjszakán, a Gyűlölöm magát, vagy éppen a címadó dal, a Fekete Péter öcsém, te kis ügyefogyott.
Hajdanán a szocialista kultúrpolitika Eisemann fülbemászó melódiáit giccsnek minősítette, mára kiderült: ezek a dalok elpusztíthatatlan örökzöldek. Mint ahogyan az is kiderült, hogy az operett műfaja több, mint korszakjelenség. Olyan igazi magyar színházi hagyomány, amiben a nyelvet és a kikristályosodott, egyezményes jeleket a magyar közönség pontosan érti és tévedhetetlenül meg is fejti.
A Gárdonyi Géza Színház nem egyszerűen felújítja a klasszikussá vált operettet, hanem azt mutatja meg, mit jelent ma, mit jelenthet a mi életünkben a Fekete Péterség. Mit jelent, ha valakinek olyan balszerencséje van, hogy arra akár részvénytársaságot is lehet alapítani? S mit jelent, ha egyszer csak ráébred az ember, hogy a pénz és a karrier mellett olyan dolgok is akadhatnak az életében, mint az ének, a tánc és a szerelem…
2008. 04. 25.