Színházak
Egri Gárdonyi Géza Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
Vajda Katalin - Fábri Péter - Gerendás PéterLegyetek jók, ha tudtok
Zenés játék két részben
A történetet Luigi Magni és Bernardino Zapponi azonos című filmje alapján
- Fülöp atyaCsendes László
- CirifischioGál Kristóf
- Fiatal CirifischioMezei Bence
- LeonettaKovács Patrícia
- Faital LeonettaIvócs FanniSzecskó Petra
- Ignác atyaPálfi Zoltán
- Sixtus pápaVenczel Valentin
- JacomoBlaskó Balázs
- Mór nőNádasy Erika
- EliaTóth Levente
- BíborosNagy András
- HóhérBalogh András
- FulgenzioSata Árpád
- ParancsnokLisztóczki Péter
- I. nőNagy Adrienn
- II. nőDér Gabi
Valamint:
Bali Ádám, Bali Árpád, Farkas Vera, Ivanics Tamás, Kis Gabriella, Kovács Bálint, Kovács Judit, Kovács Máté, Lázár Evelyn, Liktor Balázs, Matiz Júlia, Mezei Ágnes, Okos Gergely, Páll Gréta, Pintér Kristóf, Sasi Kíra, Szűcs Máté
Bali Ádám, Bali Árpád, Farkas Vera, Ivanics Tamás, Kis Gabriella, Kovács Bálint, Kovács Judit, Kovács Máté, Lázár Evelyn, Liktor Balázs, Matiz Júlia, Mezei Ágnes, Okos Gergely, Páll Gréta, Pintér Kristóf, Sasi Kíra, Szűcs Máté
- rendezőSzegvári Menyhért
- díszlettervezőCsík György
- jelmeztervezőCsík György
- dalszövegFábri Péter
- zeneGerendás Péter
- koreográfusBóbis László
- korrepetitorKalló ZsoltNagy Zoltán
- ügyelőHódosi Ildikó
- súgóSzecskó Andrea
- rendezőasszisztensLázár Rita
A kiteljesedett reneszánsz korában Róma városa próbál felébredni ezeréves rémálmából. Új utcák és hidak, nagyszabású építkezések, s az ókori Róma omladékai. Lakói előkelő pápai hivatalnokok, haszonleső kereskedők, papok és tolvajok, kurvák és zarándokok, koldusok és hercegek, hajósok és zsoldosok, utcagyerekek… és szentek, akik imádkoztak, gyógyítottak, koldultak és tanítottak, tették, amit tenniük kellett, és eszükbe sem jutott, hogy ők szentek. Közöttük Fülöp atya – a darab főszereplője -, akit Róma második apostolának tartanak, akit „A humoros szent”-nek nevezett nagy csodálója, Goethe.
Komoly valóságalapja van tehát a műnek, noha ez a valóság a képzeleten átszűrve jelenik meg. Fülöp atyáról, az emberről rajzol elénk hiteles képet, olyan ember képét, aki az emberi jóság, a türelem és derű megtestesítője, a csellengő, vakvágányra került életek megmentője.
Luigi Magni és Bernardino Zapponi azonos című filmje alapján íródott a színdarab. „ … nem egyszerűen egy film színpadi adaptációjáról van szó, hanem egy új színpadi műről… Mindenkor ügyeltem azonban arra, hogy a történet egésze ne sérüljön… Minden színpadi műben a legfontosabb az Itt és Most. A történelmi témájú színdarab is azt akarja bemutatni, ami a mának szól, ami ma is érvényes. És amikor a szegénységtől, az éhezéstől gyerekek ezrei szenvednek, ez a történet legalább annyira aktuális ma, mint annak idején Néri Szent Fülöp korában. Sajnos ma is épp úgy, mint a középkorban, csak egy-két „szent ember” gondoskodik róluk…” (Vajda Katalin)
Komoly valóságalapja van tehát a műnek, noha ez a valóság a képzeleten átszűrve jelenik meg. Fülöp atyáról, az emberről rajzol elénk hiteles képet, olyan ember képét, aki az emberi jóság, a türelem és derű megtestesítője, a csellengő, vakvágányra került életek megmentője.
Luigi Magni és Bernardino Zapponi azonos című filmje alapján íródott a színdarab. „ … nem egyszerűen egy film színpadi adaptációjáról van szó, hanem egy új színpadi műről… Mindenkor ügyeltem azonban arra, hogy a történet egésze ne sérüljön… Minden színpadi műben a legfontosabb az Itt és Most. A történelmi témájú színdarab is azt akarja bemutatni, ami a mának szól, ami ma is érvényes. És amikor a szegénységtől, az éhezéstől gyerekek ezrei szenvednek, ez a történet legalább annyira aktuális ma, mint annak idején Néri Szent Fülöp korában. Sajnos ma is épp úgy, mint a középkorban, csak egy-két „szent ember” gondoskodik róluk…” (Vajda Katalin)
2004. 10. 01.