Színházak
Egri Gárdonyi Géza Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
Lehár FerencLuxemburg grófja
Nagyoperett két részben
Szövegét átdolgozta:
Békeffi István és Kellér Dezső
Versek:
Gábor Andor és Szenes Iván
Békeffi István és Kellér Dezső
Versek:
Gábor Andor és Szenes Iván
- RenéBakos-Kiss Gábor
- Angèle DidierszínésznőBucsi Annamária
- Madame FleuryFekete Györgyi
- BrissardHüse Csaba
- JulietteWégner JuditDér Gabi
- Sir BasilCsendes László
- Lord LanchasterPálfi Zoltán
- Lord WinchesterTunyogi Péter
- Lord WorchesterVókó János
- BoulangerBányai Miklós
- LakájBányai Miklós
- SavilleTóth Levente
- YvonneIvády Erika
- CarolieNagy Adrienn
- A Bíróság elnökeKaszás Gergő
- AnyakönyvvezetőSata Árpád
- BaptistSata Árpád
- HoteligazgatóFehér István
- Bíró I.Fehér István
- HotelportársVárhelyi Dénes
- Bíró II.Balogh András
Táncosok
Ágoston László, Bánovics Ottó, Bánovics Vivienn, Bordás Emil, Erdődi Zsolt, Gömöri Emese, Halázs Noémi, Jani Etelka, Lepres Adrienn, Pálóczy Marietta
Kórus
Ágoston Péter, Bódi Hedvig, Grósz Attila, Kertész Kornél, Klem Dénes, Kormos Katalin, Niczky Nikolett, Németh Gergely, Páll Gréta, Schmiedermeiszter Szilvia, Szabó Andrea, Szendi Flóra Dóra, Szőts Orsolya, Tankovics Ádám, Vámos Fruzsina
Zenekar
Á. Kugler Zsuzsanna, Baran Grzegorz, Bányi Szarvas Márta, Barna Gabriella, Bereczky Vilma, G. Székely Éva, Huszárszky Éva, Juhász András, Kardos Judit, Dr. Kádár Károlyné, Kiss Zoltán, Kovács Krisztina, Kovács László, Lövey Albert, Mándoky Béla, M. Kiss Katalin, Nemes Ferenc, Nyeste Erzsébet, P.Pór Mária, Puzsik János, Szabó István, Zsigmond László
Ágoston László, Bánovics Ottó, Bánovics Vivienn, Bordás Emil, Erdődi Zsolt, Gömöri Emese, Halázs Noémi, Jani Etelka, Lepres Adrienn, Pálóczy Marietta
Kórus
Ágoston Péter, Bódi Hedvig, Grósz Attila, Kertész Kornél, Klem Dénes, Kormos Katalin, Niczky Nikolett, Németh Gergely, Páll Gréta, Schmiedermeiszter Szilvia, Szabó Andrea, Szendi Flóra Dóra, Szőts Orsolya, Tankovics Ádám, Vámos Fruzsina
Zenekar
Á. Kugler Zsuzsanna, Baran Grzegorz, Bányi Szarvas Márta, Barna Gabriella, Bereczky Vilma, G. Székely Éva, Huszárszky Éva, Juhász András, Kardos Judit, Dr. Kádár Károlyné, Kiss Zoltán, Kovács Krisztina, Kovács László, Lövey Albert, Mándoky Béla, M. Kiss Katalin, Nemes Ferenc, Nyeste Erzsébet, P.Pór Mária, Puzsik János, Szabó István, Zsigmond László
- rendezőIglódi István
- díszlettervezőSzlávik István
- jelmeztervezőJánoskúti Márta
- dramaturgPozsgai Zsolt
- vezényelRácz MártonNagy Zoltán
- zenei munkatársMarík Erzsébet
- koreográfusFincza Erika
- ügyelőLudányi Andrea
- súgóHorváth Éva
- rendezőasszisztensLázár Rita
Egy bécsi kritikus egyszer a következőket írta: „A zenés színpadnak három műfaja van: opera, operett – és Lehár!” Maga a szerző 76 évesen így vallott műveinek különlegességéről: „Fiatal komponista koromban egyre inkább láttam és éreztem, hogy az operetteket már nem tartják művészetnek, … hanem csak egyszerű szórakozásnak, amelyet úgyis hamar elfeled az ember. Az operett-bárgyúság kifejezés már szállóigévé vált… A színpadon mozgó figurákból hiányzik a szív, a lélek. Elhatároztam, hogy embereket teremtek, … akik éppen úgy szeretnek és szenvednek, mint mi.”
Ezeket a gondolatokat persze nem kell teljesen komolyan venni. Egyrészt igaza lehet Lehár Ferencnek, hogy az operettek librettója néha kicsit butácska – na de hogy elfelednénk őket?! Mert hát tegye a szívére a kezét, aki nem imád néha egy kicsit megmerülni habkönnyű, naív és romantikus történetekben… Másrészt lehet, hogy Lehár forradalmat akart csinálni a műfajban, de hát azért az ő operettjei sem kalandoznak el drámai mélységekbe – hála istennek!
A Luxemburg grófja is miről szólhatna vajon, ha nem szerelmi bonyodalmakról, álházasságról, szívek közötti akadályokról és kiküzdött boldogságról a végén.
Ami igaz a szerző önvallomásából, az az, hogy a Lehár-i operett valóban új életet lehelt a műfajba és hozzájárult ahhoz, hogy a mai napig úgy várja mindenki édes kedvenceinket, mint kisgyerekek a szülinapi tortát. Azt pedig, hogy az egri színpadon lesz szív és lélek, biztosra vehetik a nézők !
Ezeket a gondolatokat persze nem kell teljesen komolyan venni. Egyrészt igaza lehet Lehár Ferencnek, hogy az operettek librettója néha kicsit butácska – na de hogy elfelednénk őket?! Mert hát tegye a szívére a kezét, aki nem imád néha egy kicsit megmerülni habkönnyű, naív és romantikus történetekben… Másrészt lehet, hogy Lehár forradalmat akart csinálni a műfajban, de hát azért az ő operettjei sem kalandoznak el drámai mélységekbe – hála istennek!
A Luxemburg grófja is miről szólhatna vajon, ha nem szerelmi bonyodalmakról, álházasságról, szívek közötti akadályokról és kiküzdött boldogságról a végén.
Ami igaz a szerző önvallomásából, az az, hogy a Lehár-i operett valóban új életet lehelt a műfajba és hozzájárult ahhoz, hogy a mai napig úgy várja mindenki édes kedvenceinket, mint kisgyerekek a szülinapi tortát. Azt pedig, hogy az egri színpadon lesz szív és lélek, biztosra vehetik a nézők !
2007. 03. 16.