Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Budapesti Kamaraszínház Ericsson Stúdió

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992

Spiró GyörgySzappanopera

  • NőAndai Györgyi
  • FérfiNémeth Kristóf
  • SzomszédHorváth Ferenc
  • LányNagy Enikő
  • AnyaSzakács Eszter
  • FiúMesterházy Gyula
  • rendezőVincze János
  • jelmeztervezőJustin Júlia
  • játéktérVincze János
  • asszisztensHarsányi Zsolt
Az utóbbi években - a kritikusok szerint - nekiálltam, hogy a mai magyar társadalmat ábrázoljam. Ebből lett szerintük a "Kvartett", ebből lett a "Honderű" - és előre látom, azt fogják mondani, hogy ebből lett a "Szappanopera" is.
Valami igazuk biztosan van. Elvégre tényleg érdekelt, milyen egy sztálinista tudatú mai munkáskáder, milyen egy hazatérő fáradt emigráns ("Kvartett"), hogyan néznek szembe a halállal a XX. századot végigélt bölcs vének, a keresztény középosztály legjobbjai Budapesten ("Honderű"), és hogyan lehet megélni, hogy valaki ma úgynevezett zsidóként úgynevezett kárpótlásra jogosult Magyarországon ("Szappanopera"). Az ő bőrükbe bújva olykor olyasmire is ráébredhettem, amire korábban nem gondoltam.
Ezek a lehetetlenségek benne vannak a levegőben, vagyis van esélyem arra, gondoltam, hogy a számomra idegen alkatokat színész-ként megéljem. Szeretek játszani. Nem annyira komor hely a színház, mint általában el akarják hitetni velünk.
Egy drámaírót nem az érdekel, milyen az a társadalom, amely-ben éppen benne él. Ez a szociológusok vagy a politikusok műfaja. Az érdekli, miféle mélyebb emberi tudás hozható ki a számára adatott világból. Történelmi témájú darabokban is csak azt írja, amit a saját közegéből megtanulhat. Ilyen szempontból nincs különbség mai tárgyú és történelmi témájú mű között.
Ahogy korosodom, egyre jobban becsülöm a görögöket, akik még tiszta fejjel gondolkoztak az emberről. A Szappanoperában egy mai Antigonét akartam megírni. Igyekeztem a szereplőim lelkében elsüllyedni nyakig, sőt a fejem búbjáig. Ebben az sem zavart, hogy netalán érzékenységeket sértek. A dráma műfaját nem a gyönge lelkeknek találták fel a görögök.

2000. 12. 20.

Galéria

  • Szappanopera
    Szappanopera
    Szappanopera
    Szappanopera
    Szappanopera Ericsson Stúdió
    2000. december 12.
    Ericsson Stúdió

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Tivoli
  • Shure Stúdió
  • Józsefvárosi színház
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu