Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1984/1985

Vava Stefanescu3 tánc Beckettre

Táncszínházi előadás
Táncszínházi előadás Samuel Beckett Némajáték I, Jövés-menés, Némajáték II című darabjai nyomán
Némajáték I., Jövés-menés, Némajáték II. című darabjainak táncszínházi, mozgásszínházi előadása
  • I. FérfiBarabás Árpád
  • II. FérfiSelyem András
  • III. FérfiKolozsi Borsos GáborSzabó EduárdVeres Előd
  • FloBartha Boróka
  • ViMáthé AnnamáriaVajda Gyöngyvér
  • RuBoros Mária
  • rendezőVava Stefanescu
  • vetítésCsiki Csaba
  • koreográfusVava Stefanescu
  • díszlettervezőCsiki Csaba
  • jelmeztervezőCsiki Csaba

3 tánc Beckettre egy kísérlet a szerző meghallgatására.



Megpróbáltam egy világba elhelyezni Samuel Beckett három szövegét: a Némajáték I-et, a Némajáték II-t és a Jövés-menést. Összekötni őket a jelek és a közös tárgyak segítségével.



Az előadás az értéktelenség hangszerelése, a folyamatosan széteső világé, leereszkedés a széthullás lejtőjén, amely természetes életérzéssé válik.



A szereplők városi bohócok, az eltárgyiasult ember jelképei, elvesztik rendeltetésüket, elfelejtik önmagukat és önvalójukat.



Ezen a szemétdombon helyezkedik el a paradicsomi élet káprázata, a menekülés illúziója, a kilépés lehetősége. Azonban, ha feltűnik a reménysugár még súlyosabbá válik a helyzet.



A szétbomló mindenség másnap ugyanarról a pontról indul, és ez létünk örökmozgója.



Egy olyan táncszínházi előadásra teszünk kísérletet, amelyben a szövegnek (egyedül a Jövés-menésben létezik) elsősorban hangzásbeli értéke lesz. A három színmű táncszínházi eszközökkel való színrevitelében a hangsúly az emberi test azon gesztusainak a keresésére irányul, amelyek lehetőséget teremtenek egyrészt a becketti szöveg értékeinek bemutatására, ugyanakkor felkeltik a néző érdeklődését az emberi test működésével kapcsolatosan. Az előadás formanyelve a hétköznapi, illetve a "normálistól" eltérő gesztusokból építkezik. Vava Ştefănescu az előadói alkotófolyamatot olyan közegnek tekinti, mely lehetőséget biztosít a lét magasabb rendű összefüggéseinek a vizsgálatára. Víziójában a létezés egysége megbomlik: harc lesz belőle, a lét és az élet harca. Kettősség támad: szellemi és anyagi szembekerül, de legalábbis elveszítik a szerves kapcsolatot egymással.


2008. 06. 19. Nagytermi stúdióelőadás

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Figura Kollokvium
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu