Színházak
Gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1984/1985
Papadimitriu Grigorisz - Tor Äge BringsvaerdA Hatalmas Színrabló
„Játék gyerekeknek 4-tõl 94 éves korig”
- A bohócBarabás Árpád
- A macskaBartha Boróka
- ÖregemberBoros Mária
- A hatalmas SzínrablóBoros Mária
- KeszegMáthé Annamária
- FöldönfutóMáthé AnnamáriaVajda Gyöngyvér
- Lány az irodábanMáthé AnnamáriaVajda Gyöngyvér
- NyakiglábVajda Gyöngyvér
- A kutyaGazdag Erzsébet
- Mogorva kisasszonyGazdag Erzsébet
- Nyalka õrszemVeres Előd
- Marcona õrszemKolozsi Borsos Gábor
- A generálisSzabó Eduárd
- rendezőKatona Imre m.v.
- díszlettervezőKatona Imre m.v.
- jelmeztervezőSzekeres Bernadette m.v.
- a rendező munkatársaMajoros Erika Rozália
A történet fõhõse egy magányos bohóc, aki eltéved az erdõben, s a kivezetõ utat keresve csodálatos kalandokba keveredik. Megsegít egy csapdába esett macskát, s a viszonzás a macska részérõl sem marad el. Társul szegõdik a bohóchoz, és hamarosan kiderül, hogy ez a macska ért a bûvészmesterséghez is…
Ajánlás A Hatalmas Színrabló című mesejátékhoz
Tor Äge Bringsvaerd műve eredeti színpadi játék, mely az oslói Norvég Színház számára készült. Joggal írta a szerző műfaji megjelölésül: „Játék gyerekeknek 4-től 94 éves korig.” A történet annyira átfogó értékeket érint, hogy valóban mindenkihez szólhat. Jó és rossz a mesék egyszerű természetességével válik benne ketté: a jót a bumfordi Bohóc és a varázsló Macska képviseli, míg a rosszat, a gonoszságot a főgenerálisként és hivatali főnökként is emlegetett Hatalmas Színrabló.
A Színrabló olyasfajta rém, mint a hagyományos gyermekmesék vasorrú bábája. Csakhogy sokkal felnőttebben gonosz. Nem embereket, kivált nem gyermekeket rabol, hanem csak a színüket, a mosolyukat, a muzsikájukat veszi el: az életük értelmét tehát. S ráadásul éppen azért, mert „szereti a szépet”. A tanulságok ily módon a köznapi önzés megvetésétől a társadalmi méretű erőszak, a hatalommal való mindenféle visszaélés elutasításáig levonhatóak, hogy végül a játszó és néző „gyerekek” együtt énekelhessék: „a szabadság ritka kincs”.
A svéd gyermekverseknek világszerte hatalmas a népszerűségük, ám skandináv gyermekdarabbal ritkán találkozhatunk. Tor Äge Bringsvaerd darabjának kivételes erénye abban rejlik, hogy egyszerre mutatja meg a dolgok színét és visszáját. Igazi mesét látunk, ugyanakkor a szokványos meseelemektől mindig el is távolít a szerző. A mű további erényei között említhetjük a nyelvi játékosságot és költőiséget. S azt a szerencsés írói látásmódot, mely felkínálta számunkra, hogy a színrevitel bátran építhet a clown-játék és a cirkuszi varázslat eszközeire.
Mesejátékunk csodaszép, szeretni való zenéjét a fiatalon elhunyt Papadimitriu Grigorisz szerezte.
Ezzel az előadással Őrá emlékezem.
Katona Imre
Ajánlás A Hatalmas Színrabló című mesejátékhoz
Tor Äge Bringsvaerd műve eredeti színpadi játék, mely az oslói Norvég Színház számára készült. Joggal írta a szerző műfaji megjelölésül: „Játék gyerekeknek 4-től 94 éves korig.” A történet annyira átfogó értékeket érint, hogy valóban mindenkihez szólhat. Jó és rossz a mesék egyszerű természetességével válik benne ketté: a jót a bumfordi Bohóc és a varázsló Macska képviseli, míg a rosszat, a gonoszságot a főgenerálisként és hivatali főnökként is emlegetett Hatalmas Színrabló.
A Színrabló olyasfajta rém, mint a hagyományos gyermekmesék vasorrú bábája. Csakhogy sokkal felnőttebben gonosz. Nem embereket, kivált nem gyermekeket rabol, hanem csak a színüket, a mosolyukat, a muzsikájukat veszi el: az életük értelmét tehát. S ráadásul éppen azért, mert „szereti a szépet”. A tanulságok ily módon a köznapi önzés megvetésétől a társadalmi méretű erőszak, a hatalommal való mindenféle visszaélés elutasításáig levonhatóak, hogy végül a játszó és néző „gyerekek” együtt énekelhessék: „a szabadság ritka kincs”.
A svéd gyermekverseknek világszerte hatalmas a népszerűségük, ám skandináv gyermekdarabbal ritkán találkozhatunk. Tor Äge Bringsvaerd darabjának kivételes erénye abban rejlik, hogy egyszerre mutatja meg a dolgok színét és visszáját. Igazi mesét látunk, ugyanakkor a szokványos meseelemektől mindig el is távolít a szerző. A mű további erényei között említhetjük a nyelvi játékosságot és költőiséget. S azt a szerencsés írói látásmódot, mely felkínálta számunkra, hogy a színrevitel bátran építhet a clown-játék és a cirkuszi varázslat eszközeire.
Mesejátékunk csodaszép, szeretni való zenéjét a fiatalon elhunyt Papadimitriu Grigorisz szerezte.
Ezzel az előadással Őrá emlékezem.
Katona Imre
2008. 11. 03.