Színházak
Gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1984/1985
Samuel BeckettGodot-ra várva
- VladimirKolozsi Kilián
- EstragonBarabás Árpád
- LuckyPolgár Emília
- PozzoPolgár Emília
- rendezőAndrás Lóránt
- koreográfusAndrás Lóránt
- díszlettervezőAndrás Lóránt
- jelmeztervezőAndrás Lóránt
- zeneKrézsek Csaba
Vannak értelmezések, melyek szerint Godot-t csak bizonyos szigorú szabályok keretében, csak bizonyos jól meghatározott módon lehet és szabad színpadra alkalmazni. Persze, ezek csak elméleti fejtegetések. El lehet fogadni. Vannak más jellegű értelmezések, melyek azt tartják, Godot-t lehetőséget ad a színpadi alkalmazások variációinak sokszínűsége előtt. Ezek is csak elméleti fejtegetések. Ezt is el lehet fogadni. Van valami közös a „fejtegetésekben”: mindenki a maga igazát vallja, és legszívesebben azt a véleményt osztaná, hogy jobb nem nyúlni hozzá, mert az csak a mű kárára válhat. Ezt elsősorban azok hirdetik előszeretettel, akik a váteszségben rokonságot éreznek vagy szeretnének érezni Beckett-el. Beckett valóban zseniális. A Godot-ra várva egy remekmű. De a színház játék. Alapvetően játék. Mi ma este pantomimben játszunk Godot-t.
András Lóránt
2001. 11. 16.