Színházak
Gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1984/1985
Samuel BeckettKoponyatorony
- rendezőLantos László
- díszlettervezőLantos László
- jelmeztervezőLantos László
A 1991-92-es évad érdekessége, hagy a további munka Lantos László újvidéki vendégrendezővel folytatódik. Ellentmondásos időszak ez, hiszen egy rendkívül kemény és helyenként valószínűleg fölösleges színésztréninget tart, melynek hatása és eredménye sajnos nem egyértelműen pozitív.
A hosszúra tolódott próbafolyamatok eredményeképpen létrejön a Pöszmékör improvizációsorozat, valamint a Koponyatorony.
Az előadás egyik legnagyobb erénye a precízség és a kiszámított koncepció, amelyet Lantos előre felállít, sajnos a hanganyag rendkívüli terjedelme miatt az előadás rendkívül hosszúra nyúlik.
Beckett: A játszma vége című színdarabjának egy Lantos féle változata, amely a Koponyatorony címet viseli. A rendkívüli energiákat felemésztő produkció nagyon megosztja a véleményeket Marosvásárhelyi vendégszereplésről „Megverték a dobokat… a színpad elülső felén ülő dobosok és verősök; s szólt a tam-tam négy órán át, szünet nélkül, mintha egy primitív törzs korai indulóját hallottuk volna kiegészítve a ritmusok mozgásával vagy a mozgások ritmusával…
A dobosok és ütősök alatti színpadtérben két feketébe öltözött és koponyával díszítette szereplő izgett-mozgott időnként, még feltűnt a két szemétkukában tepsedő két másik alak, s közben a hangokból hörgött, vinnyogott, agonizált a becketti szöveg.
Lehet, hogy egy nagyon jó előadás volt, lehet, hogy parlagi gondolkodásunk képtelen azokba a régiókba emelkedni, ahol a világvége megmaradt néhány rothadó embere szellemének és testének bűzeit eregeti, Krónikás őszintén elismeri, hogy nem értett az egészből semmit, azzal együtt, hogy bámulattal adózott a dobosok és ritmusverők kitartásának. Lehet, hogy valami nagyot kellett volna lássunk, csak közben a közönség zöme hazament, s aki maradt, annak tényleg nem volt kedve tapsolni.”
Bálint András: A figurás koponyatornya (Hargita Népe 1992.07.24.)
1992. 07. 16.