Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1984/1985

Háy JánosMandragóra

Komédia Niccolo Machiavelli színműve alapján
  • CallimacoMoşu Norbert-László
  • LigurioKolozsi Borsos Gábor
  • SiroMihály Alpár Szilárd
  • NiciaHenn János m.v.
  • JuanKöllő Nándor András
  • SostrataBartha Boróka
  • LukréciaMáthé AnnamáriaVajda Gyöngyvér
  • PapKovács Károly e.h.
  • AsszonyTamás BoglárBoros Mária
  • CowboyMolnár Cs. AntalAngi KárolyBlénesi ZoltánMáthé AnnamáriaVajda Gyöngyvér
  • rendezőKövesdy István
  • díszlettervezőDamokos Csaba
  • jelmeztervezőDamokos Csaba
  • zeneszerzőZénó Apostolache

Machiavelli Mandragóra című komédiája öt évszázaddal ezelőtt íródott. A darab akkor elképesztő merészségnek bizonyult társadalom-, erkölcs- és jellembíráló üzenetével. Nem véletlen, hogy Háy János épp ezt a komédiát írta újra és tovább: botrányos volta, ideális szerelem és intrika különös keveréke által Machiavelli vígjátéka a mai kor számára is érvényes kérdéseket vet fel. Háy és Machiavelli története majdnem ugyanaz, mindkettő a klasszikus komédia stílusából építkezik, használja annak bevált módszereit, szereplőit, fordulatait. A két mű közötti fő különbség a nyelvezet. Háy pikáns, kortárs beszédstílussal és kiszólásokkal teszi még aktuálisabbá Machiavelli darabját.



Izgalmas kísérlet a helyszínváltás is: Firenzéből a Vadnyugatra kerül a történet. Egy Istentől (és minden életrevaló szülöttétől is) elhagyott kisváros a helyszín, ahol a megszokott reggeli (déli, délutáni és esti) pisztolydurrogástól, néhány alkalmi lincseléstől eltekintve alig történik valami érdemleges. Ebbe a porfészekbe – melyet a sors kiszámíthatatlan kegyelme szülővárosául rendelt – tér vissza Callimaco, aki bohó ifjúévei során egy élettől pezsgő, távoli nagyvilág mondén fővárosaiban, szépasszonyok szoknyái közt kereste az egyetlen, makulátlan és igaz Szerelmet. Vonzalmának tárgya ezúttal Lukrécia, a Vadnyugat talán egyetlen ártatlan és tiszta asszonya.



Callimaco vágyakozásából, az elérhetetlen utáni sóvárgásából bontakozik ki a cselvígjáték története s halad szövevényes intrikák, megvesztegetések, hazugságok, átverések során át a kétes értékű végkifejletig, hogy végül egy csipetnyi mandragóra főzet tegyen pontot e furcsa komédia végére.


2013. 01. 19.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Figura Kollokvium
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu