Színházak
Gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1984/1985
Georg BüchnerWoyzeck
- WoyzeckSzabó Eduárd
- MarieMáthé Annamária
- KikiáltóMoşu Norbert-László
- KapitányMoşu Norbert-László
- DoktorMoşu Norbert-László
- TamburmajorMoşu Norbert-László
- rendezőDézsi Szilárd
- díszlettervezőDézsi Szilárd
- jelmeztervezőDézsi Szilárd
- koreográfusKalmár Attila
- hangFodor Alain Leonard
- fényBorsos Attila
Georg Büchner három klasszikus darabját (Danton halála, Leonce és Léna, Woyzeck) majdhogynem minden színház műsorra tűzi a világon. A Woyzeck volt az 1837-ben elhúnyt Büchner utolsó alkotása, mely halála miatt nem fejeződött be. Az öt töredékben fenmaradt művet egy 1821-ben elkövetett gyilkosság inspirálta: egy féltékeny borbélylegény hét tőrdöféssel ölte meg kedvesét, melyért később nyilvánosan kivégezték. A korabeli újságcikkek és a törvényszéki orvosi jegyzőkönyv váltak a Woyzeck tragikus történeténetének kiindulópontjává. A darabot csaknem minden műfajban (film, rajzfilm, musical) feldolgozták már, ugyanakkor minden alkalommal nagy kihívást jelent a színházi rendezők számára.
Az őrület neve Woyzeck. Ő a környezete által kiszolgáltatott ember, ki befele menekülve saját mitológiáját hozza létre. Nem őrültebb, mint a többiek, csak egy sajátos belső logika szerint létezik, mellyel a kiszolgáltatottságot próbálja kivédeni: sikertelenül. A folyamatos kitörni akarás Dézsi Szilárd értelmezésében az élet egy nagy mutatvány alapgondolatban helyezkedik, apróbb mutatványok láncolatából teljesedve egésszé. Az előadás sajátossága továbbá a rendhagyó térkezelés: stúdióelőadás a nagyszínpadon, az üres nézőtér is “szereplője” az előadásnak.
2011. 04. 19. Nagytermi stúdióelőadás