Színházak
Gózon Gyula Kamaraszínház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
Venyige SándorNap, árnyék, boszorkány
- Bethlen Gábor PéterErdély fejedelmeKálid Artúr
- Károlyi H. Zsuzsannaa fejedelm feleségeNagyváradi Erzsébet
- Báthory Anna-MáriaFekete Linda
- Homonnay-Nagy GyörgyKrajnik-Balogh Gábor
- M. Boronkai GyörgykincstartóSzemán Béla
- ÁbelJanik László
- Péchy Z. SimonkancellárStubnya Béla
- Ágotaa fejedelemasszony társalkodónőjeTuróczi Éva
- Pázmány Péter-PálFellinger Domonkos
- Forgách Zsigmond OttóStubnya Béla
- Sz. Simoni GyörgySzemán Béla
- Keresztessy Lip. Pállippai várkapitányFellinger Domonkos
- PankaKeresztessy feleségeHaik Viktória
- BoraKeresztessy lányaTakács-Kiss Zsuzsanna
- JánosStubnya Béla
- JónásSzemán Béla
- rendezőJanik László
A Móricz Zsigmond Erdély trilógiájának második és harmadik részéből írt színmű fordulatos, humorral gazdagon átszőtt, több szinten működő hatalmi és szerelmi játszma. A politika és a szerelmi háromszög egymásba fonódása, az intrikák, megcsalások, és megcsalatások, féltékenység és behódolás, mind-mind keresztül-kasul hálózzák be ezt a modern feldolgozást, mely sokszor hangosan és ironikusan kérdez rá nemzeti önazonosság-tudatunkra, miközben egy szerelmi háromszög keretezi a történet folyását. Harcol itt egymással múlt és jelen, a kanti etika és a machiavellista államrezon, magán- és közérdek, magán- és közélet, férfi és férfi, férfi és nő, nő és nő, katolikus és református, király- és törökpárti, barokk és reneszánsz, perzselő hiedelmek és hideg racionalitás, Európa és Ázsia, plebejus és arisztokrata. A történetmesélés fordulatai során pedig egyvalami egészen biztosan világossá válik: egy országvezető is tévelygő magánemberként éli meg mindennapjait, aki a rárótt feladat súlya alatt görnyedve talán nem is sejti, hogy távlatos gondolkodású, történelmi léptékű államférfiként ítéli majd meg az utókor, miközben ő maga ágytól ágyig tartó nyomorult menekülése közben a hatalom megragadása/megtartása kérdései között őrlődik tanácstalanul és többnyire reménytelenül.
„Mi történik ha egyetlen előadásban találkozik Tarantino, a Monty Python, Brecht és Sophokles? Még nem tudjuk, de nagyon is pozitív előérzeteink vannak.” (Janik László, rendező)
A darabot 1998-ban az év három legjobb magyar kortárs drámája közé választották.
A Gózon Gyula Kamaraszínház és a Veres 1 Színház közös produkciója.