Színházak
Gyulai Várszínház
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 1997/1998
- 1994/1995
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
- 1969/1970
- 1968/1969
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1963/1964
William ShakespeareA vihar
Wyhar - ( így vizsgázunk mi) - III. éves hallgatóinak vizsgaelõadása
- rendezőLászló Sándor
- tanársegédNagypál Gábor
- hangSalamon József
- fényMajoros Róbert
Vizsgaelõadás Shakespeare Vihar címû drámája nyomán
Az elõadás nem Shakespeare Viharja, illetve csak részben az. Igazából az újvidéki Színiakadémia végzõseinek Wyharja. Vélemény arról, mit jelent nekik Shakespeare a XXI.sz- ban, mirõl szól számukra a színház… Ezért az elõadást úgy is értelmezhetjük, mint a még formálódó, fiatal akadémisták pillanatnyi ars poeticáját.
Az alkotók egyszerûségre, ötletességre törekedtek, olyan állapotot teremtve, amelyben egyszerre van jelen a próbák alatti lazaság, az elõadás elõtti lámpaláz vagy az egymás között feszülõ ellentétek, barátságok…
A Shakespeare darab interpretálása sem könnyû feladat, de ebben az esetben, még azokat a pillanatokat is el kell játszaniuk a fõiskolásoknak, amikor éppen „nem játszanak”. Hiszen végig mindenki jelen van a színpadon, akinek azonban éppen nincs jelenése, az újságot olvas, pletykál, lekési a jelenetét, stb. Az egyes szerepekkel kapcsolatban pedig gyakran a saját véleményüket is megmutatják.
Megismerünk egy klasszikus mûvet és közben megismerjük a szerepeket játszó fiatalokat. Ezért izgalmas ez a produkció.
Góli Kornélia
Az elõadás nem Shakespeare Viharja, illetve csak részben az. Igazából az újvidéki Színiakadémia végzõseinek Wyharja. Vélemény arról, mit jelent nekik Shakespeare a XXI.sz- ban, mirõl szól számukra a színház… Ezért az elõadást úgy is értelmezhetjük, mint a még formálódó, fiatal akadémisták pillanatnyi ars poeticáját.
Az alkotók egyszerûségre, ötletességre törekedtek, olyan állapotot teremtve, amelyben egyszerre van jelen a próbák alatti lazaság, az elõadás elõtti lámpaláz vagy az egymás között feszülõ ellentétek, barátságok…
A Shakespeare darab interpretálása sem könnyû feladat, de ebben az esetben, még azokat a pillanatokat is el kell játszaniuk a fõiskolásoknak, amikor éppen „nem játszanak”. Hiszen végig mindenki jelen van a színpadon, akinek azonban éppen nincs jelenése, az újságot olvas, pletykál, lekési a jelenetét, stb. Az egyes szerepekkel kapcsolatban pedig gyakran a saját véleményüket is megmutatják.
Megismerünk egy klasszikus mûvet és közben megismerjük a szerepeket játszó fiatalokat. Ezért izgalmas ez a produkció.
Góli Kornélia
2005. 02. 10.