Színházak
Gyulai Várszínház
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 1997/1998
- 1994/1995
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
- 1969/1970
- 1968/1969
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1963/1964
William ShakespeareSzentivánéji álom
- Zubolytakács, mesteremberAlgirdas GradauskasAndrius Paulavicius
- Demetriusfiatal nemes szerelmes HermiábaRytis Saladzius
- ÉgeusHermia apjaNerijus Gadliauskas
- Dudásfúvó-foldozó, mesteremberNerijus Gadliauskas
- MustármagtündérNerijus Gadliauskas
- I. tündérRasa Kulyte
- II. tündérAsta Jastremskaite
- BabvirágtündérAsta Jastremskaite
- Helenaszerelmes DemetriusbaRasa SamuolyteRasa Marazaite
- HermiaEgéus lánya, szerelmes LysanderbeAirida Gintautaite
- Hippolytaaz amazonok királynője, Théseus jegyeseAlina Zujyte
- Titániaa tündérek királynőjeAlina Zujyte
- Lysanderfiatal nemes szerelmes HermiábaDarius Gumauskas
- PhilostratusGintautas Ryliskis
- Vackorács, mesteremberGintautas Ryliskis
- Puckvagy Robin-pajtás, Théseus ceremóniamestereKristina Jakubauskaite
- Orrondiüstfoldozó, mesteremberSonata Visockaite
- Ösztövérszabó, mesteremberEgle Valyte
- Titánia IIEgle Valyte
- Gyaluasztalos, mesteremberZivile Sliuzaite-Simkiene
- Théseusherceg, Athén uralkodójaMindaugas Lungis
- Oberona tündérek királyaMindaugas Lungis
- Titánia IIIKarina Metrikyte
- rendezőOskaras Koršunovas
- díszlettervezőOskaras Koršunovas
- jelmeztervezőOskaras Koršunovas
- koreográfusOskaras Koršunovas
- a tervező munkatársaMarta Vosyliute
- koreográfusasszisztensGrabstaite Vesta
- hangSodeika Gintaras
Amikor azt halljuk, hogy „Szentivánéji Álom”, általában kosztümös tündérmesét képzelünk el, vagy Mendelssohn Nászindulóját halljuk. Ebben az előadásban a darab fantazmagórikus jellegét próbáljuk a színpadi játékon keresztül közvetíteni. A hallgatóság minimális színpadi kellékkel rendelkező darabot fog látni. Egy tábla, mely a színpadtervet és a fényes jelmezeket pótolja a darabban, segíti a nézőt saját fantáziájának beindításában. Fontosnak tartom, hogy amint a színészek megjelennek a színpadon, a nézők ne alakítsanak ki semmilyen előítélettel övezett véleményt, hanem egyszerűen adjanak teret a fantáziájuknak. A tábla, mely mögött színész áll, nem pajzs, hanem tükör, mely a néző képzeletének folyamát tükrözi vissza. Ez az előadás négy felületnyire redukált folyamatos paradoxon.
Oskaras Korsunovas
A „Szentivánéji álom” alkotói színházunkról mint mélyre gyökerező tradíciókkal rendelkező színházról beszélnek. A metaforikus litván színház a valóság és a színész közti kapcsolaton alapszik. A dolgok és azok szerkezete szélesítik az asszociációs teret és művészi illúziókat teremtenek. Korsunovas valós képzettársításokból indul ki, hogy valamit megfogalmazzon, amit elvont tárgyként használ és ami a színjátékot hivatott segíteni.
Oskaras Korsunovas
A „Szentivánéji álom” alkotói színházunkról mint mélyre gyökerező tradíciókkal rendelkező színházról beszélnek. A metaforikus litván színház a valóság és a színész közti kapcsolaton alapszik. A dolgok és azok szerkezete szélesítik az asszociációs teret és művészi illúziókat teremtenek. Korsunovas valós képzettársításokból indul ki, hogy valamit megfogalmazzon, amit elvont tárgyként használ és ami a színjátékot hivatott segíteni.
2002. 12. 10.