Színházak
Interferenciák Nemzetközi Színházi Fesztivál
- 2022/2023
- 2014/2015
- 2012/2013
- 2010/2011
- 2007/2008
- GutuieDorina Lazăr
- Nicoleta Fundoianu - PyramusOana Ştefănescu
- Francesca Pițigoi - ThisbeAntoaneta ZahariaAda Simionică
- ScoabăAna Maria Moldovan
- Nanău - ZidulPaula Niculiţă
- Foamete - LunaRodica Mandache
- TheseusMihai Smarandache
- HippolytaMarius Damian
- EgeusPavel Bartoş
- GutmanIonel Mihăilescu
- Nicu Fundoianu - PyramusMarius Damian
- Francisc Cucu - ThisbeMihai Smarandache
- Scoabă - LeulRodica Mandache
- Toma Nanău - ZidulAna Maria Moldovan
- Robert Foamete - LunaGabriel Pintilei
- TheseusMircea Constantinescu
- EgeusOana Ştefănescu
- HippolytaPaula Niculiţă
- ÎndrăgostițiAntoaneta ZahariaAda SimionicăPavel Bartoş
- GutuieMarius Damian
- Fennek - PyramusPavel Bartoş
- Piţigoi - ThisbeRodica Mandache
- Scoabă - LeulGabriel Pintilei
- Toma Nanău - ZidulMihai Smarandache
- TheseusMircea Constantinescu
- EgeusOana Ştefănescu
- HippolytaPaula Niculiţă
- GutuieCristian Dunăreanu
- PyramusVictor Cociorbă
- ThisbeDan Iosif
- LeulNicu Coman
- ZidulConstantin Neagu
- LunaDumitru Neagu
- PrologIon Iosif
- rendezőAlexandru Dabija
- díszlettervezőCosmin Ardeleanu
- látványCasa Gontz
- fordítóAndrei Marinescu
A Bukaresti Odeon Színház produkciójában Alexandru Dabija, napjaink egyik legdinamikusabb rendezője, négyszeresen sokszorozza meg a klasszikus színház a színházban jelenetet, a Szentivánéji álom-beli mesterek híres jelenetét. Mindegyik rész más regiszterben olvassa a jeleneteket, a kortárs romániai színház több irányzatát is parodizálva. Az első változatban csak nők játszanak. A másodikban a bigott kisérletező művészek világát tárja a néző elé. A harmadik egy magyar színész szembesítése egy maroknyi unott moldvaival, míg az utolsó változat első ízben állítja színpadra a színház technikusait.
(Iulia Popovici)
Pyramus & Thisbe 4 you az az előadás, amelyet azonnal újra szeretnél nézni, amikor véget ért. (...) Dabija rendezése egy merész őrültség és nem lépi át a jó modor határait (bár több jelenet másodperceken keresztül is fogva tartja a tekintetet).
(Dan Boicea, Adevărul)
Amit Dabija ajánl, az a konvenció iskolapéldája. Minden jelenete a konvenció mechanizmusaitól való megszabadulás tanulmányává válik. A paródia, mint az élvezet rafinált módja, a heccelés
mint művészet, Dabija esetében több mint stilisztikai eszközök. Inkább a játék és a játszás témái, egy olyan rendezőnél, aki azért csinál színházat, hogy egy jót nevessen és felfedezze, hogy válhat a nevetés kutatási eszközzé a színház számára. Hogyan válik a nevetés egy színházszociológiai tanulmánnyá és egy intelligens, közönséget szórakoztató eszközzé. Egy Tarantino-szerű nevetés gurgulázik végig minden jeleneten.
(Mihaela Michailov, www.artactmagazine.ro)
Az előadás elnyerte a 2009-es év Legjobb Rendező (Alexandru Dabija) UNITER (Román Színházi Szövetség) díját.