Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Kamra

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992

Commedia dell\'arte

Zene – Sztravinszkij, Sosztakovics, Angelo Branduardi, olasz dalok
  • PulcinellaFekete Ernő
  • ColombinaÓnodi Eszter
  • PantaloneVajdai Vilmos
  • DottoreSzacsvay László
  • CapitanoNagy Ervin
  • ArlecchinoRajkai Zoltán
  • BrighellaHajduk Károly
  • PetruskaVati Tamás
  • PimpinellaKrausz Alíz
  • RosettaLisztóczky Hajnalka
  • PrudenzaHalász Anna
  • CovielloGombai Szabolcs
  • FlorindoVislóczky Szabolcs
  • rendezőBozsik Yvette
  • koreográfusBozsik Yvette
  • díszlettervezőKhell Zsolt m.v.
  • jelmeztervezőBerzsenyi Krisztina
  • maszkJuristovszky Sosa m.v.
  • dramaturgTörök Tamara
  • koreográfusasszisztensBlaskó Borbála m.v.Fülöp Tímea m.v.
  • rendezőasszisztensTóth Judit
Bozsik Yvette az előadásaiban gyakran egy-egy színházi korszakot, stílusirányzatot vagy balettművet idéz fel és közelít meg a saját eszközeivel; az Egy faun délutánja és a Dadaisták után ilyen a Commedia dell’arte is.

Az előadás fő ihletője a XVII–XVIII. századi „klasszikus” itáliai commedia dell’arte formavilága. Főszereplői a commedia dell’arte típusfigurái – jellegzetes ruháikkal, maszkjaikkal, különleges mozgásukkal és rögtönzéseikkel, de az előadás fontos elemei a commedia dell’arte egyéb jellegzetességei is: az átöltözések, a szerepcserék, a játék szabadsága, az együttes játék fontossága és az a különleges, sokoldalú tudás (beszéd, ének, mozgás együtt), amelyet a műfaj a színészektől követelt.
A furfangos Arlecchino, a szerelmes Pierrot, az örök vesztes Pulcinella és a többiek a XX. század első évtizedeiben újra „visszaköltöztek” az európai színpadokra. A commedia dell’arte hatott a némafilm összes nagy alakjára, a festészetben megihlette – többek között – Picassót, a zenében Sztravinszkijt, és óriási hatással volt a modern tánc megteremtőire: Gyagilevre, Nyizsinszkijre és az ő nevükkel fémjelzett orosz balettre. Két commedia dell’arte-alapú, Sztravinszkij zenéjére készült Gyagilev-balett, a Petruska és a Pulcinella motívumait is idézi az előadás – ezeket próbálja a darabbeli, színészekből és táncosokból álló társulat. Színház a színházban, némafilm, karnevál…

2004. 10. 27.

Galéria

  • Commedia dell\'arte
    Commedia dell\'arte
    Commedia dell\'arte
    Commedia dell\'arte
    A Kamrában (Katona József Színház) mutatták be a Commedia dell"arte című előadást. Rendező koreográfus Bozsik Yvett.
    2004. október 29.
    Kamra

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Katona József Színház
  • Katona Sufni
  • K:ortárs – Eszínház
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu