Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor

MOLY KONTRA NAFTALIN

2013. május 8.
A színházi álmoskönyv szerint egy bohózatnak a végét várni: bajt jelent. IBOS ÉVA KRITIKÁJA. Mégpedig nagyot, mivel amúgy bohózatot nézni nem rossz dolog, arra a két és fél órácskára a világ mocska elvan nélkülünk, hamarosan úgyis visszazuhanunk bele, de csak, miután néhány csacskaságon és jól sikerült poénon gond nélkül és alaposan kiszórakoztuk magunkat. Ibos Éva írása, a Revizoronline kritikai portálon

Ez volna szerintem az egyik elvárt, lehetséges alaphelyzet, ha az ember beül a Naftalinra, és miért ne ülne be, hiszen például Hegedűs Géza olyan szépen és meggyőzően ír a(z eredeti) szerzőről: „Heltai Jenőt elsősorban mégis színpadi szerzőként szokták tudomásul venni, s való igaz, hogy kitűnő színdarabokat írt – egy olyan áramlaton belül, amely nem vele kezdődik, nem vele végződik, de amelyhez szakemberként úgy értett, mint csak nagyon kevesen”. Mondjuk, az is igaz, hogy a színháztörténésznek ezek után esze ágában sincs kitérni a Naftalinra, helyette A tündérlaki lányok és A néma levente kerül terítékre, elvégre a tanár urat nem könnyű átverni, lát, amit lát, a Naftalint burkolja inkább a hallgatás!

TELJES CIKK >>>

 

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Kelemen László Kamaraszínház
  • Kecskeméti Üzemszínház
  • Kecskeméti Ruszt József Stúdió Színház
  • Bajai Nyári Színházi Játékok
  • Kecskeméti Udvarszínház
  • Kozszt
  • Szín-Tár Fesztivál
  • Vándorfesztivál
  • Erkély
  • EFOP-3.3.2-16
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu