Színházak
Kecskeméti Katona József Színház Üzemszínház
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
Eugčne IonescoA kopasz énekesnő
fordítóGera György
- Mr. SmithKőszegi Ákos
- Mrs. SmithBalogh Erika
- Mr. MartinRubold Ödön
- Mrs. MartinKéner Gabriella
- TűzoltóparancsnokMagyar Attila
- MaryMagyar Éva
- rendezőBodolay
- játéktérMira János
- jelmeztervezőGadus Erika
- a rendező munkatársaTeklesz Zsuzsa
- fordítóGera György
Az alapművet soha nem játszották a kecskeméti Katona József Színházban. Ma már vitathatatlan klasszikus. A nyolcvanas években ez a darab mentett meg a Színház- és Filmművészeti Főiskolán, amikor a másik neoklasszikus: Mrożek okán ismét ki akartak csapatni, - a lengyelországi katonai puccs után.
Nem szoktam semmit újrarendezni. A címszereplő most mégis újra vonz: színészeinkkel együtt hozzáöregedtünk az egykori polgári szalonhoz, - ahol Ionesco ellenszínműve máig provokál.
Lehet-e ennél mulatságosabb nyári esténk?
Mikor kamaszkorunkban, iskolánk klubjában először hallottam a művet, egy lelkes magyartanárnő szervezésében, az Állami Bábszínház színészeinek tolmácsolásában: - majd leestünk a székről, - a röhögéstől.
Ezt az alapélményemet szeretném visszaidézni, 2006. nyarán a Nagyszínház mögött, éjjel, a Kamion tetején, - háttérben az Üzemszínházzal.
Abszurdot csak realistán érdemes játszani.
Irány a darabzáró refrén: Kint sincs senki, bent sincs senki, koccintsunk csak
C’est pas par la, c’est par ici, C’est pas par la, c’est par ici, - etc.
Nem szoktam semmit újrarendezni. A címszereplő most mégis újra vonz: színészeinkkel együtt hozzáöregedtünk az egykori polgári szalonhoz, - ahol Ionesco ellenszínműve máig provokál.
Lehet-e ennél mulatságosabb nyári esténk?
Mikor kamaszkorunkban, iskolánk klubjában először hallottam a művet, egy lelkes magyartanárnő szervezésében, az Állami Bábszínház színészeinek tolmácsolásában: - majd leestünk a székről, - a röhögéstől.
Ezt az alapélményemet szeretném visszaidézni, 2006. nyarán a Nagyszínház mögött, éjjel, a Kamion tetején, - háttérben az Üzemszínházzal.
Abszurdot csak realistán érdemes játszani.
Irány a darabzáró refrén: Kint sincs senki, bent sincs senki, koccintsunk csak
C’est pas par la, c’est par ici, C’est pas par la, c’est par ici, - etc.
2006. 08. 22.