Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház Kelemen László Kamaraszínháza

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 1973/1974

Wolfgang Amadeus MozartRequiem

Táncszínházi előadás
  • SzereplőNagy NikolettDomán DalmaSzőllősi KrisztinaVarga LottiVitárius OrsolyaKatonka ZoltánRónai AndrásFöldesi MilánSzóka Roland
  • KisfiúIvanics Tamás
  • Szereplő a bemutatónBányai Mirjam LénaEsterházy FanniMatkovics NorbertTóth Nóra

Táncolják a Kecskemét City Balett tagjai
A Lux Aeterna Kőszegi Ákos tolmácsolásában hangzik el
  • rendezőBarta Dóra
  • koreográfusBarta Dóra
  • társkoreográfusKatonka Zoltán
  • díszletkoncepcióBarta Dóra
  • jelmeztervezőKiss Julcsi
  • dramaturgNémeth Virág
  • szcenikusSzabó Csaba
  • fényKatonka Zoltán
  • rendezőasszisztensFrigyesi Tünde

A Requiem csodálatos zenéje, mely önmagáért beszél, az emberiség történetének legismertebb gyászmiséje; olyan zenemű, mely a mindenkori koreográfus látásmódjának és ihletettségének köszönhetően, sajátos nézőponttal tovább bővíthető.



Barta Dóra rendező-koreográfus Mozart nagyívű zenéjén keresztül olyan történetet szeretne elmesélni, mely alapvető érzéseinkről beszél: „A Requiem kiválóan alkalmas arra, hogy olyasmiről beszélgessünk, melyről a hozzánk legközelebb állókkal is csak a legritkább esetben szoktunk. A történet azonban számomra nem csak a halálról szól. A születés, az élet csodája ugyanúgy megtalálható benne, mint az elmúlás; és számomra a Requiem a kettő közti időszakot is jelképezi.”



Barta Dóra Mozart zenéjét a gyász történeteként használja - azonban érdekes nézőpontból, egy kisfiú szemén át vizsgálja azt. A történetben megelevenedő alakok, a szülők, a rokonok, a barátok, sőt, maga a halál is sajátos módon viszonyul a gyászhoz, és az azt követő feldolgozáshoz. Az előadás érdekessége, hogy valóban igyekszik magáévá tenni ezt a gyermeki nézőpontot. A kisfiú szerető családjától körülvéve ismerkedik a világgal, melynek működését nem mindig érti; ezt az idegen hatást érzékelteti a rendezés azzal, hogy a kisfiút bábként jeleníti meg. Egy gyermek számára ugyanis a felnőttek világa ismeretlen terep – mint ahogy sokszor mi sem tudjuk, mi járhat az ő fejében.



A különböző művészeti ágak, a bábszínház, a zene és a tánc találkozása hozza létre ezt a személyes, újdonságként ható előadást; ahol közérthető, szívszorító történetben találkozik a reális és a transzcendens világ.



A Lux Aeterna Kőszegi Ákos tolmácsolásában hangzik el.


Galéria

  • Requiem
    Requiem
    Requiem
    Requiem
    Requiem Kelemen László Kamaraszínház
    2016. június 2.
    Kelemen László Kamaraszínház

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Kecskeméti színház
  • Kecskeméti Üzemszínház
  • Kecskeméti Ruszt József Stúdió Színház
  • Bajai Nyári Színházi Játékok
  • Kecskeméti Udvarszínház
  • Kozszt
  • Szín-Tár Fesztivál
  • Vándorfesztivál
  • Erkély
  • EFOP-3.3.2-16
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu