Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989

Maja PelevićAz utolsó kislányok

fordítóOrovec Krisztina
  • SzereplőBúbos DávidFülöp TímeaGrgić NikolettaBorisz KucsovMészáros GáborVerebes Andrea

Plakát: Blaskó Árpád
Fotó: Molnár Edvárd
  • rendezőKokan Mladenović
  • díszlettervezőMarija Kalabić
  • jelmeztervezőSelena Orb
  • dramaturgMaja Pelević
  • fordítóOrovec Krisztina
  • dramaturg konzultánsGóli Kornélia
  • zeneszerzőIrena Popović
  • koreográfusFülöp Tímea
  • a zeneszerző munkatársaSzerda Árpád
  • jelmezkellékek kidolgozásBlagovesta Vasileva
  • zenészSzerda ÁrpádÁbrahám Máté
  • fénytervezőMajoros Róbert
  • szinpadmesterSzvitlik Szebasztián
  • rendezőasszisztensSzerda ZsófiaCsík Barnabás

Ma jobban, mint valaha, olyanrendszerben élünk, amely magába foglalja az emberi létezés összes vetületét: a viselkedést, a vágyakat, a szerelmet, a reményt,és sikerül mindezekből nyerészkednie is. Egy ilyen társadalmi rendben nem csoda, ha azt látjuk, hogy az élet minden területén egyre kifejezettebb az áruvá válás folyamata, és ez alól maga a születés sem kivétel. A birtoklás öröme még az olyan mélységes biológiai és érzelmi szinteket is behálózza, mint amilyen az anyaság.



Hiszen pontosan ez az, ami a nőt mindenkor meghatározta és amit elvártak tőle. A nőnek önmagában ma sincs értéke, hacsak nem rendelkezik az anyáknak kijáró társadalmi elismeréssel. A gyermektelen nő értéktelen, tehát mindenre képes lesz azért, hogy kiteljesedjen az anya szerepében. Ez pedig ideális kiindulópont az elemi vágy áruvá alakításához. A gyermek ugyanolyan nyersanyag mint bármi más, amit birtokba vehetsz. Ahol az anyaméhből gyár, a gyermekből pedig pompásan csomagolt drága termék lett, ott kezdődik ez a történet.



(Maja Pelević)


2021. 12. 29.

Galéria

  • Az utolsó kislányok
    Az utolsó kislányok
    Az utolsó kislányok
    Az utolsó kislányok
    A Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválján a szabadkai Kosztolányi Színház bemutatta Maja Pelević: Az utolsó kislányok című előadását Kokan Mladenović rendezésében.
    2022. július 1.
    Kosztolányi Színház Szabadka

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Kisvárdai Várszínház
  • Kisvárda Művészetek Háza
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu