Színházak
Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja
Sławomir MrožekTangó
- EugéniaKarna Margit m.v.
- EugeniusMess Attila m.v.
- StomilBalázs Áron
- EleonóraErdély Andrea
- ArtúrMészáros Árpád
- AlaBéres Márta
- EdekMikes Imre Elek
- rendezőPuskás Zoltán
- díszlettervezőPuskás Zoltán
- jelmeztervezőPuskás Zoltán
- dramaturgGóli Kornélia
- zenei összeállításPuskás Zoltán
- rendezőasszisztensVágó Kriszta
\"A tragédia ma már lehetlen... bohózat, semmi több... ma már csak bohózat lehetséges... a kísérletnek megrázkódtatással kell járnia...\"
A Tangó c. dráma alapkonfliktusa a kulturális hagyomány és modernség szembenállása. Megakadt ugyanis a nemzedéki konfliktusok örökletes folyamata. A szülők - úgy vélik - annak idején végérvényesen szétzúzták a normarendszert, és nem hajlandók átállni a hagyományőrző szerepkörre. Programjuk a teljes szabadosság (\"azt csinálja mindenki, amihez kedve van\"). Ennek következtében azonban a jelenkor ifjúság légüres térbe kerül. Az új nemzedéknek ilyenformán két lehetősége marad: Vagy újabb konvenciókat kell teremteni, vagy helyreállítani a régieket. Ez utóbbi út látszik előtte járhatónak, így tehát groteszk szereposztásként Artur lép fel a hagyomány harcosaként - a szülőkkel és nagyszülőkkel mint a korlátlan szabadság védelmezőivel szemben. (P. Müller Péter)
A Tangó c. dráma alapkonfliktusa a kulturális hagyomány és modernség szembenállása. Megakadt ugyanis a nemzedéki konfliktusok örökletes folyamata. A szülők - úgy vélik - annak idején végérvényesen szétzúzták a normarendszert, és nem hajlandók átállni a hagyományőrző szerepkörre. Programjuk a teljes szabadosság (\"azt csinálja mindenki, amihez kedve van\"). Ennek következtében azonban a jelenkor ifjúság légüres térbe kerül. Az új nemzedéknek ilyenformán két lehetősége marad: Vagy újabb konvenciókat kell teremteni, vagy helyreállítani a régieket. Ez utóbbi út látszik előtte járhatónak, így tehát groteszk szereposztásként Artur lép fel a hagyomány harcosaként - a szülőkkel és nagyszülőkkel mint a korlátlan szabadság védelmezőivel szemben. (P. Müller Péter)
2007. 04. 10.