Színházak
Kolozsvári Magyar Opera
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1960/1961
SztravinszkijTavaszi áldozat
UMBRELLA darabbal egy előadásban
Jazzy Birds együttes , Kolozsvár, Szallós-Kis Anna - fuvola, altfuvola, Szép András – zongora Antal Attila – nagybőgő, Csergő Domokos - dob, ütőhangszer
- rendezőJakab Melinda
- koreográfusJakab Melinda
- díszlettervezőVenczel Attila
- jelmeztervezőZsigmond Adél
- vezényelJankó Zsolt
- zenészSzallós-Kis AnnaSzép AndrásAntal Attila
- zenészCsergő DomokosBarabás SándorFerenczi Endre
Igor Stravinsky
mindenki másnál ékesebben példázza a 20. századi komolyzene stiláris sokféleségét.
Első nagyszabású műve, az 1910-es Tűzmadár (L’oiseau de feu) egzotikus töménységű utóromantikus mű, amely sokat merít Stravinsky tanára, Rimszkij-Korszakov zenéjéből. Három évvel később kolosszális zenekari darabjával, a Tavaszi áldozat (Le Sacre du Printemps) című balettel már sokkolja a közönséget.
Újszerű ritmusrendszere által a Tavaszi áldozatban a zene minden egyes alkotóeleme önálló életre kel.
A balett azon az ősi mítoszon alapul, amelyben pogány áldozat által a törzs vénei és bölcsei fölajánlanak egy szüzet a tavasz istenének. A szűznek halálba kell táncolnia magát ahhoz, hogy fölébressze a földet.
A kiválasztott tánca halállal végződik, amely során a lány kimerülten összerogy, mozdulatlanná dermed, hogy aztán újra életre keljen és újra eltáncolja áldozati táncát. A tavaszi áldozatban soha nem jön el a tavasz, szünet nélkül tart a halál felé vezető szertartás.
2012. 04. 19.