Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Magyar Színház

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1994/1995
  • 1991/1992
  • 1985/1986
  • 1980/1981

Sławomir MrožekTangó

komédia
  • ArtúrŐze Áron
  • EdekSipos Imre
  • StomilVallai Péter m.v.
  • EleonóraCsomor Csilla
  • EugéniaCsernus Mariann
  • EugeniusAgárdy Gábor
  • AlaGregor Bernadett
  • rendezőCsiszár Imre
  • díszlettervezőSzlávik István
  • jelmeztervezőSzakács Györgyi
  • dramaturgDuró Győző
„A Tangó tulajdonképpen hagyományos családi dráma. De csak az alaphelyzet halvány körvonalait tekintve, mert mindaz, ami kitölti ezt az alaphelyzetet, cseppet sem hagyományos. Amikor felmegy a függöny, olyan család életébe tekinthetünk be, amely nem létezik. Egy abszurd család életébe. Ez az abszurd család azonban olyannyira »reális«, hogy mindannyiunkat emlékeztet saját családunkra. És a nagyobb családra is. A nemzetre, a világra. Talán az abszurditásnak, realitásnak és általánosságnak ez az egyidejűsége magyarázza a sikert? Talán ez magyarázza, hogy a Tangó nemcsak Lengyelország, de Európa majdnem összes jelentős színpadán siker – világsiker? Talán ez, talán ennél több is. Mindenesetre Mrożeknek az a különös képessége, hogy világtörténelmet tud varázsolni ennek a nekeresd családnak életébe. Helyesebben: a XX. század első felének Európa-történeti sémáját, a fasizmussal vívódó humanizmust teszi életükké. Mert a Tangó tulajdonképpen történelmi dráma. És politikai dráma, amely nem mentes a napi politikai utalásoktól sem. És pszichológiai dráma. S mert mindhárom egyszerre, s mert formáját tekintve intellektuális dráma és egyben annak kigúnyolása: antiintellektuális dráma is. Összetettségében a Tangó hasonlít a világirodalom legnagyobb alkotásaihoz. Társuk és rokonuk. Talán ez magyarázza a sikert.”
(Nádas Péter, 1968)
„A Tangó a jelenben játszódik. Hamlet itt Artúr, a fiatal diák… Artúr házában, ahol évek óta egyszer sem volt kitakarítva, a totális szabadság és a tolerancia elvei uralkodnak. Csináljon mindenki, amit akar. Korunk Hamletje hazatér, hogy rendet és tisztaságot, erkölcsösséget, fegyelmet vezessen be... Lázad a szülei ellen, a felnőttek ellen, noha ugyancsak nehéz számára lázadni ott, ahol mindent szabad.”
(Jan Kott)

2004. 11. 26.

Galéria

  • Tangó
    Tangó
    Tangó
    Tangó
    A Pesti Magyar Színházban bemutatták Mrozek: Tangó című előadását Csiszár Imre rendezésében.
    2004. november 23.
    Magyar Színház

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Sinkovits Imre Színpad
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu