Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Marosvásárhelyi Színművészeti Egyetem Stúdió Színháza

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 1998/1999
  • 1996/1997
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1991/1992

William ShakespeareLear

  • LearBritannia királyaPál Emil
  • CordeliaLear leányaDrunek Sára
  • GonerilLear leányaSzentmártoni Júlia
  • ReganLear leányaPósa Fruzsina
  • BohócDrunek Sára
  • HalálDrunek Sára
  • rendezőJuraszek Zsuzsa
  • látványtervezőMihály Katalin m.v.
  • jelmeztervezőSikó Doró m.v.
  • szcenikusKiss Daniella Bernadett m.v.
  • koreográfusFerencz Evelin

Mi a baj Lear-el? Az, hogy túlélte saját magát. Túl sokáig volt hatalmon, aminek következtében egybeforrt nála a király és az ember fogalma, tehát mindarról, ami királyként járt neki, automatikusan úgy gondolkodik, hogy emberként is járni fog neki. Sőt, nincs olyan, hogy ő csak ember, ő már emberként is mint király tud egyedül gondolni magára, királyként pedig egyfajta mindenható istenség figurájának szemszögéből látja az őt körülvevő helyzeteket és személyeket. De éppen ebben van a hiba: az ember nem lehet Isten, mert halandó, élete véges. És amire minden halandó vágyik véges életében az a szeretet. Azonban a szeretetért való reszketés olyan keresetlen eszközök használatára szólítja fel a kétségek közt vergődő királyt, amelyek következményeivel való szembesülés embert próbáló feladat.



A „Lear” William Shakespeare Lear király című tragédiája nyomán négy szereplősre adaptált előadás ott kezdődik, ahol Shakespeare tragédiája véget ér: a király halálának pillanatában. A feldolgozás középpontjában az apa-lány viszonyok sokszor kegyetlen dinamikája, illetve a halál elfogadásának problematikája áll.


Az előadás hossza: 65 perc szünet nélkül

Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu