Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- NoéMiske László
- NoahCsíky Ibolya
- SémKőrösi Csaba
- HámFekete Károly
- JafetLászló Attila
- AraMolnár Júlia
- ProtoszSzentmiklósi József
- rendezőSzombati Gille Ottó
- díszlettervezőBíró I.Géza
- jelmeztervezőBíró I.Géza
- fordítóSzombati Gille Ottó
- zenei összeállításBodonea Valentin
- világításFarkas Mihály
- hangBodonea Valentin
- súgóKörner Anna
- ügyelőGölle Ildikó
- a rendező munkatársaMiske László
„A szerző, aki maga is jól beszéli a magyar nyelvet, izgatottan várta darabjának magyar nyelvű ősbemutatóját: Vajon hogyan hangzanak majd szavaim Ady nyelvén?... De bízom színművem mondandójában, szimbolikájában, 15 esztendővel megírása után a világot talán még inkább fenyegeti egy nukleáris háború veszélye. Erkölcsi és politikai jogunk azt remélni, hogy ennek a világnak a «Bárkáját» nem süllyesztik el. Harcolnunk kell azért, hogy a remény egy pillanatra se hunyjon ki. Mert az a «Bárka», amelyen meghal a remény, már nem emberi; annak már nincs jövője…” (I.D. Sîrbu, a szerző)
A jóreménység bárkája sajátosan értelmezi, súlyos filozófiai utalásokkal a bibliai özönvíz mítoszát, mint az emberiség egyik legnagyobb megpróbáltatásának jelképét, amelyből a remény mégsem veszett el, hiszen megmenekült az érték és tovább élt maga az Élet. Ennek a reménynek a jegyében írta metaforikus művét a szerző áttételesen a mai világra alkalmazva, hiszen az atomháború veszélye egy újabb, talán legyőzhetetlen özönvizet jelentene, amely ellen mindenkinek fel kell lépnie. És a darabban megjelenő Noé és Noah mellett, mint ősapa és ősanya motívum mellett, akiknek a tapasztalása nem tűnhet el a semmibe, akiknek a tudását át kell adni az eljövendő nemzedéknek, a jelenlévő rossz, a pusztítás szelleme végül is nem győzedelmeskedik. A jövőt magukban hordozó Jafet és Ara tovább élnek, nekik nem szabad meghalniuk.
1983. 10. 16.