Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
Robert ThomasEgérfogó a nászágyban
- RichardVarga Vilmos
- MichelVarga Vilmos
- FrançoiseCsíky Ibolya
- LouiseKovács Enikő
- SartoniMedgyesfalvy Sándor
- RendõrfõnökLaczó Gusztáv
- I.RendõrBalla Miklós
- II.RendõrBelényi Ferenc
- rendezőSzombati Gille Ottó
- díszlettervezőSzombati Gille Ottó
- zenei összeállításGyöngyössy István
- világításFarkas Mihály
- hangGyöngyössy István
- súgóMogyoróssy Erzsébet
- ügyelőGölle Ildikó
- a rendező munkatársaBalla Miklós
„Robert Thomas krimije talán abban különbözik a mûfaj megszokott darabjaitól, hogy az események feszült légkörét számos esetben sziporkázó francia humor oldja fel.” (Szombati Gille Ottó, rendező)
A szerző először színészként jelentkezett a színházi világban és ezt a mesterségét akkor sem adta föl, amikor darabjai már a világhírnevet is meghozták neki. A Nyolc nő vagy a Csapda olyan darabok, amelyeket állandóan játszanak a világ legkülönbözőbb színpadjain. Az Egérfogó a nászágyban tulajdonképpen a fordító és rendező által adott cím, eredetileg Kettős játék a darab címe, amely utal arra, hogy a főszereplő férfi kettős alakban jelenik meg, így adva alkalmat a cselekmény és a bűnügyi történet feszültségének megteremtéséhez, a szálak bonyolításához. Richard és Michel két külön figura, de egy színész alakítja (jelen esetben Varga Vilmos), aki hol a férj szerepében van a színpadon, hol pedig egy kétbalkezes bűnöző. A sok félreértésből számtalan olyan helyzet kerekedik, amikor mindig azt hisszük, hogy megtudtuk az igazságot, ahhoz, hogy a következő pillanatban már egy másik szálon haladjon tovább a cselekmény és a darab a végkifejlet felé.
1985. 10. 30.