Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- Lola BlauFábián Enikő
- rendezőMagács László m.v.
- díszlettervezőVioara Bara
- jelmeztervezőVioara Bara
- fordítóKovács György
- zeneG. Dénes György
- koreográfusBakó Gábor m.v.
- zenei vezetőAri Nagy Sándor
- fényNagy Imre
- munkatársNemes LajosÚjlaki-Horváth
- hangBodonea Valentin
- ügyelőSzász M. Ibolya
„Georg Kreisler bécsi zeneszerző, érzelmes slágereket és nagyon szellemes kabarédalokat komponál. Évtizedek óta, évtizedes recept szerint. Átélte az Anschlusst – Ausztria Németországhoz csatolását – és emigránsként túlélte a második világháborút, majd minden felgyülemlett érzését, benyomását és megrázkódtatását megkomponálta – a maga módján – az események után. A dalokat felfűzte egy énekes-színésznő életének vázlatos történetére, s ezt énekes-színésznő felesége előadta egy bécsi színház kamaratermében, a szerző zongorakíséretével.
A történet vázlatos, a zene felszínes. Ez utóbbi azonban némi magyarázatra szorul. A művészet sokféle hatóeszközzel férkőzik hozzánk, akadnak közöttük, amelyek józan értelmünket ragadják meg, azon keresztül hatnak érzelmeinkre, késztetnek állásfoglalásra, terelik hajlamainkat – valóságos tettekig nem jutó – belső cselekvésinger irányába. És akadnak, amelyek mindjárt érzelmeinket ingerlik, hangulatot, atmoszférát teremtenek körülöttünk, s ebből az irányból terelik gondolkodásunkat valamilyen meggyőződés és morális állásfoglalás irányába. A zenei hatás útja többnyire ezt az utóbbi irányt követ... A sláger és a kuplé, s minden, amit könnyűzenének szoktunk nevezni, csak könnyedén érint. Nagy témákról és nagy érzésekről is úgy szól, hogy az érzelmes hangulatszférán vagy a mulattató ingerküszöbön túl nem hatol. Kreisler dalai ilyenek: régi sablonok, ki tudja hány ezredik változatai. De ezek a kis kopott zenei struktúrák most egy más műfaj, a színház nagyobb szerkezetének alkotóelemeiként jelentkeznek, drámai történések egymást váltó és értelmező jelzéseiként, s ami önmagában csak felületesen, szélfúvásként éppen csak meglegyint, az ebben a nagyobb szerkezetben már mélyebbre hatol… Micsoda lehetőség: pillanatok alatt átváltani ellentétes hangulatú, karakterű komédiázások ilyen villogó során; gyors átöltözések, kontraszthatású számok; nem hallható telefonbeszélgetésekre meglepődni, örömből bánatba esni, tucatnyi helyszínt és sok tucatnyi helyzetet átélni; partner nélküli párbeszédet folytatni öreggel, fiatallal, jókkal, gonoszokkal – a világgal… Olyan színészi lecke, amit a szakma minden virtuóza vágyakozva áhít magának…” Fodor Lajos
„A főszerep azé a Fábián Enikőé, kinek erős egyénisége, magával ragadó játékkedve kelti életre – s nem is akárhogyan – a figurát. Látszólag hálás, ám rendkívül nehéz feladat ez a partner nélküli, hang- és hangulatváltozásokkal tűzdelt, igazi művészi virtuozitást igénylű, egyszerre prózai és énekes szerep… Ari Nagy Sándor nem csupán a váradi változatra dolgozta át, s adta elő zongorán e rokonszenves muzsikát, hanem szinte mindvégig kontaktusban volt partnerével, majdhogynem pótolta a hiányzó, ajtókon, telefonvonalakon túli igazi partnereket.” (Szűcs László)
A Rövid Dráma Hete színházi fesztiválon a legjobb nõi alakítás díját (ex aequo) nyerte el Fábián Enikő Lola Blau szerepének megformálásáért.
A Rövid Dráma Hete színházi fesztiválon a legjobb női alakítás díját (ex aequo) nyerte el Fábián Enikő Lola Blau szerepének megformálásáért.
1997. 03. 07.