Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Szigligeti Színház Nagyárad

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1986/1987
  • 1985/1986
  • 1984/1985
  • 1983/1984
  • 1982/1983
  • 1981/1982
  • 1980/1981
  • 1979/1980
  • 1978/1979
  • 1977/1978

Georg KreislerLola Blau

Musical egy színésznõre
fordítóKovács György
  • Lola BlauFábián Enikő
Forditó: Kõváry György?
  • rendezőMagács László m.v.
  • díszlettervezőVioara Bara
  • jelmeztervezőVioara Bara
  • fordítóKovács György
  • zeneG. Dénes György
  • koreográfusBakó Gábor m.v.
  • zenei vezetőAri Nagy Sándor
  • fényNagy Imre
  • munkatársNemes LajosÚjlaki-Horváth
  • hangBodonea Valentin
  • ügyelőSzász M. Ibolya

„Georg Kreisler bécsi zeneszerző, érzelmes slágereket és nagyon szellemes kabarédalokat komponál. Évtizedek óta, évtizedes recept szerint. Átélte az Anschlusst – Ausztria Németországhoz csatolását – és emigránsként túlélte a második világháborút, majd minden felgyülemlett érzését, benyomását és megrázkódtatását megkomponálta – a maga módján – az események után. A dalokat felfűzte egy énekes-színésznő életének vázlatos történetére, s ezt énekes-színésznő felesége előadta egy bécsi színház kamaratermében, a szerző zongorakíséretével.

A történet vázlatos, a zene felszínes. Ez utóbbi azonban némi magyarázatra szorul. A művészet sokféle hatóeszközzel férkőzik hozzánk, akadnak közöttük, amelyek józan értelmünket ragadják meg, azon keresztül hatnak érzelmeinkre, késztetnek állásfoglalásra, terelik hajlamainkat – valóságos tettekig nem jutó – belső cselekvésinger irányába. És akadnak, amelyek mindjárt érzelmeinket ingerlik, hangulatot, atmoszférát teremtenek körülöttünk, s ebből az irányból terelik gondolkodásunkat valamilyen meggyőződés és morális állásfoglalás irányába. A zenei hatás útja többnyire ezt az utóbbi irányt követ... A sláger és a kuplé, s minden, amit könnyűzenének szoktunk nevezni, csak könnyedén érint. Nagy témákról és nagy érzésekről is úgy szól, hogy az érzelmes hangulatszférán vagy a mulattató ingerküszöbön túl nem hatol. Kreisler dalai ilyenek: régi sablonok, ki tudja hány ezredik változatai. De ezek a kis kopott zenei struktúrák most egy más műfaj, a színház nagyobb szerkezetének alkotóelemeiként jelentkeznek, drámai történések egymást váltó és értelmező jelzéseiként, s ami önmagában csak felületesen, szélfúvásként éppen csak meglegyint, az ebben a nagyobb szerkezetben már mélyebbre hatol… Micsoda lehetőség: pillanatok alatt átváltani ellentétes hangulatú, karakterű komédiázások ilyen villogó során; gyors átöltözések, kontraszthatású számok; nem hallható telefonbeszélgetésekre meglepődni, örömből bánatba esni, tucatnyi helyszínt és sok tucatnyi helyzetet átélni; partner nélküli párbeszédet folytatni öreggel, fiatallal, jókkal, gonoszokkal – a világgal… Olyan színészi lecke, amit a szakma minden virtuóza vágyakozva áhít magának…” Fodor Lajos

„A főszerep azé a Fábián Enikőé, kinek erős egyénisége, magával ragadó játékkedve kelti életre – s nem is akárhogyan – a figurát. Látszólag hálás, ám rendkívül nehéz feladat ez a partner nélküli, hang- és hangulatváltozásokkal tűzdelt, igazi művészi virtuozitást igénylű, egyszerre prózai és énekes szerep… Ari Nagy Sándor nem csupán a váradi változatra dolgozta át, s adta elő zongorán e rokonszenves muzsikát, hanem szinte mindvégig kontaktusban volt partnerével, majdhogynem pótolta a hiányzó, ajtókon, telefonvonalakon túli igazi partnereket.” (Szűcs László)



A Rövid Dráma Hete színházi fesztiválon a legjobb nõi alakítás díját (ex aequo) nyerte el Fábián Enikő Lola Blau szerepének megformálásáért.


A Rövid Dráma Hete színházi fesztiválon a legjobb női alakítás díját (ex aequo) nyerte el Fábián Enikő Lola Blau szerepének megformálásáért.

1997. 03. 07.

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Lilliput Társulat - Nagyvárad
  • Nagyvárad Táncegyüttes
  • Transilvania Színpad
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu