Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
Fodor SándorMegőrizlek
- EszterFábián Enikő
- ApaFöldes László
- Pusztai IlonaKiss Törék Ildikó
- AngoltanárnőKiss Törék Ildikó
- RóbertFekete Károly
- ÉvaF. Bathó Ida
- FizikatanárnőKakassy Ágnes
- Első utcaseprőFöldes László
- Második utcaseprőF. Bathó Ida
- Harmadik utcaseprőKakassy Ágnes
- Negyedik utcaseprőBalla Miklós
- ZoltánÁcs Tibor
- GedeonÁcs Tibor
- MarikaGábor Kati
- ElizaGábor Kati
- EditFazakas Márton Erzsébet
- Bandi bácsiBalla Miklós
- PincérBalla Miklós
- MikiLászló Attila
- ArthurMeleg Vilmos
- SofőrMeleg Vilmos
- rendezőSzentmiklósi József
- díszlettervezőBíró I.Géza
- jelmeztervezőBíró I.Géza
- színpadi változatSzentmiklósi József
- dalszövegSzentmiklósi JózsefMátza Gyula
- dalszövegElekes CsabaKinde Annamária
- zeneElekes Csaba
- karmesterBoross Lajos
- fényVasile Bejan
- koreográfusasszisztensGábor KatiKörner Anna
- súgóKörner Anna
- ügyelőGölle Ildikó
- a rendező munkatársaF. Bathó Ida
„Fodor Sándor Eszter-történetét Szentmiklósi József alakította át színpadi művé, amelyhez társult Elekes Csaba zeneszerző, a Metropol zenekar egyik alapító tagja. Musical készült a középiskolás fiatalság életéről, álmairól. A színészek több szerepet is eljátszottak, így nemcsak a tanárok alakjai jelentek meg, de a környezet figurái is, akik valamilyen módon kapcsolatba kerültek a főhősnő, Eszter alakjával. A szerzők szerint az előadással a nagyváradi színpadon elkezdett újfajta zenés műfajt óhajtották gyarapítani, Az ifjú W. újabb szenvedései vagy a Szomorú angyalok után.
Szentmiklósi József dramaturgiai beavatkozása cselekvés-központú. Nem a történet folyamatossága érdekli, hanem a rebbenő képek: mi történik az utcán, vendéglőben, barátok lakásán, autóban, tanáriban, a parkban? A képek kergetik egymást… A be-bekapcsolódó énekszámokra is elmondható majdnem ugyanez. Hajszolt mozgalmasság uralkodik tehát és erővel megemelt hangzás… Erőszak, meg nem értés, félreértés, rosszhiszeműség, érdek, fölényes közöny, durvaság – szemben egy szál emberke védtelenül.” (Implon Irén, Fáklya)
1982. 10. 23.