Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- Germainea feleségBányai Irén
- Mauricea férjLaczó Gusztáv
- rendezőGábor Kati
- díszlettervezőMaria Haþeganu
- jelmeztervezőMaria Haþeganu
- fordítóBárdos Artur
- színpadkép eredeti festményeKristófi JánosPop AurelPop Marius
- színpadkép eredeti festményeTolnay TiborÚjvárossy László
- világításTóth Sándor
- hangSzél Imre
- súgóMogyoróssy Erzsébet
- ügyelőRevoczky Róbert
„Monsieur Lamberthier, Louis Verneuil híres színmûve, melyet egyszer már láttunk pesti színpadon s most Duo címmel viszontláttuk a Belvárosi Színházban, mintapéldája annak a francia dramaturgiának, amelyben a fölépítés logikája és a dialógus bravúros vezetése eltakarja az igazi, költõi értelemben vett élet hiányát. Három személy körül forog s ezek közül is kettõ van a színpadon, a harmadikról csak folyton beszélnek. Férj és feleség az esküvõ után, a férj feltámadó és egyre fokozódó féltékenysége a harmadik iránt, úgynevezett keresztkérdésekkel folyó vallatás, melyet ezúttal nem vizsgálóbíró vagy rendõrtiszt végez, hanem a férj, aki féltékenységbõl megölte a vetélytársat s az asszonnyal vívott szócsata után elindul feljelenteni magát. Jelenetrõl jelenetre fokozódó feszültség, egészen rövid pihenõkkel. Nem jellemek vagy erkölcsök ütköznek össze — férj és feleség gondolkodásmódja nagyjából egyforma —, hanem indulatból származó gondolatok. Az egész végig érdekfeszítõ, de kicsit úgy, mint egy füzetes bûnügyi regény” - írja Schöpflin Aladár a Nyugat 1938. évi 4. számában.
Nagyváradon Végzetes szerelem-re változtatták az eredeti címet. Különlegessége volt a produkciónak, hogy utalva a fõszereplõ hivatására, aki tehetséges festõ, nagyváradi festõk munkáit láthatták a nézõk a színpadkép során a játéktérben, Kristófi János, Pop Aurél, Pop Marius, Tolnay Tibor és Újvárossy László mûveit.
Az elõadás sikeres székelyföldi turnén volt a tavasz folyamán, amikor Laczó Gusztáv, az egyik fõszereplõ váratlanul elhunyt.
1990. 01. 28.