Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2025/2026
 - 2024/2025
 - 2023/2024
 - 2022/2023
 - 2021/2022
 - 2020/2021
 - 2019/2020
 - 2018/2019
 - 2017/2018
 - 2016/2017
 - 2015/2016
 - 2014/2015
 - 2013/2014
 - 2012/2013
 - 2011/2012
 - 2010/2011
 - 2009/2010
 - 2008/2009
 - 2007/2008
 - 2006/2007
 - 2005/2006
 - 2004/2005
 - 2003/2004
 - 2002/2003
 - 2001/2002
 - 2000/2001
 - 1999/2000
 - 1998/1999
 - 1997/1998
 - 1996/1997
 - 1995/1996
 - 1994/1995
 - 1993/1994
 - 1992/1993
 - 1991/1992
 - 1990/1991
 - 1989/1990
 - 1988/1989
 - 1987/1988
 - 1986/1987
 - 1985/1986
 - 1984/1985
 - 1983/1984
 - 1982/1983
 - 1981/1982
 - 1980/1981
 - 1979/1980
 - 1978/1979
 - 1977/1978
 
- NanaKiss Törék Ildikó
 - IonMedgyesfalvy Sándor
 - ProrektorLaczó Gusztáv
 - ProfesszorFöldes László
 - CoraKovács Enikő
 - TitkárÁcs Tibor
 - AlkoholistaLászló Attila
 - ÚrinõHalasi Erzsébet
 - CsaposRevoczky Róbert
 
- rendezőFarkas István
 - díszlettervezőVioara Bara
 - jelmeztervezőVioara Bara
 - fordítóOláh Tibor
 - zenei összeállításBodonea Valentin
 - fővilágosítóVasile Bejan
 - hangVári Csaba
 - súgóKörner Anna
 - ügyelőRevoczky Róbert
 - a rendező munkatársaLaczó Gusztáv
 
A nagyváradi születésű szerző darabjának témáját valódi történetek alakították ki.
„Az élet tényei késztettek a versenyvizsga megírására – vallja a szerző. Évekkel ezelőtt azt a feladatot kaptam, hogy vizsgáljak ki egy ügyet; megtettem. Az a tény viszont, hogy nem sikerült az igazságot visszahelyeznem jogaiba, nyugtalansággal töltött el. S hogy e nyugtalanságtól szabaduljak, mindent (vagy majdnem mindent) papírra vetettem.”
Egy fiatal nyelvésznő, aki több nyelven beszél és lingvisztikával foglalkozik, megpályáz egy kutatói állást, amelyet azonban nem nyer el. Férje jár el a dolgaiban, hiszen felesége éppen várandós, első gyermekük születését várja. Ám az állást semmiképpen nem kapják meg, mert a prorektor már másnak ígérte és a jelentkező asszonykát a szó szoros értelmében kirúgja. A házaspár nem tud versenyezni a bürokrácia útvesztőiben, és amikor végül mégiscsak elnyerné az asszonyka az állást, visszautasítják. A darab tulajdonképpen egyszerű eszközökkel tár föl egy mindennapi történetet, mégis a néző úgy érzi, mintha róla szólna mindaz, ami a színpadon elhangzik. A diktatúra legsötétebb éveiben egy kis reményt sugárzott, hogy talán mégis lehet kiút a méltánytalan élethelyzetekből.
1988. 02. 17.



