Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- NanaKiss Törék Ildikó
- IonMedgyesfalvy Sándor
- ProrektorLaczó Gusztáv
- ProfesszorFöldes László
- CoraKovács Enikő
- TitkárÁcs Tibor
- AlkoholistaLászló Attila
- ÚrinõHalasi Erzsébet
- CsaposRevoczky Róbert
- rendezőFarkas István
- díszlettervezőVioara Bara
- jelmeztervezőVioara Bara
- fordítóOláh Tibor
- zenei összeállításBodonea Valentin
- fővilágosítóVasile Bejan
- hangVári Csaba
- súgóKörner Anna
- ügyelőRevoczky Róbert
- a rendező munkatársaLaczó Gusztáv
A nagyváradi születésű szerző darabjának témáját valódi történetek alakították ki.
„Az élet tényei késztettek a versenyvizsga megírására – vallja a szerző. Évekkel ezelőtt azt a feladatot kaptam, hogy vizsgáljak ki egy ügyet; megtettem. Az a tény viszont, hogy nem sikerült az igazságot visszahelyeznem jogaiba, nyugtalansággal töltött el. S hogy e nyugtalanságtól szabaduljak, mindent (vagy majdnem mindent) papírra vetettem.”
Egy fiatal nyelvésznő, aki több nyelven beszél és lingvisztikával foglalkozik, megpályáz egy kutatói állást, amelyet azonban nem nyer el. Férje jár el a dolgaiban, hiszen felesége éppen várandós, első gyermekük születését várja. Ám az állást semmiképpen nem kapják meg, mert a prorektor már másnak ígérte és a jelentkező asszonykát a szó szoros értelmében kirúgja. A házaspár nem tud versenyezni a bürokrácia útvesztőiben, és amikor végül mégiscsak elnyerné az asszonyka az állást, visszautasítják. A darab tulajdonképpen egyszerű eszközökkel tár föl egy mindennapi történetet, mégis a néző úgy érzi, mintha róla szólna mindaz, ami a színpadon elhangzik. A diktatúra legsötétebb éveiben egy kis reményt sugárzott, hogy talán mégis lehet kiút a méltánytalan élethelyzetekből.
1988. 02. 17.