Színházak
Veszprémi Petőfi Színház
- 2022/2023
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1986/1987
Eisemann Mihály - K. Halász GyulaFiatalság bolondság
kamara-operett
- Bán SándorBokor Barna
- Dobó DodóKeresztes Gábor
- BabsziBorsos Beáta
- ZsuzsiHalas Adelaida
- BözsiKoncz Eszter
- VeraÚjhelyi Kinga
- JozefinMódri Györgyi
- LajosBenczédi Sándor
- ZamencsákNyirkó István
- HudlacsekKadét, BarátKiss T. István
- GépírónőDiószegi Imola
- ÜgyelőKadét, BarátTóth Loon
- PincérHáromszéki Péter
- PortásKadét, BarátSzűcs László
- rendezőMéhes László
- díszlettervezőRózsa István
- jelmeztervezőHorváth Kata
- zenei vezetőHorváth Károly
- koreográfusKispál Anita m.v.
K. Halász Gyula – Eisemann Mihály:Fiatalság bolondság
kamara-operett
Rendező: Méhes László
Jászai-díjas
Eisemann Mihály 1898. június 19-én született a Bács megyei Paripáson. A gimnázium elvégzése után az egyetemre is, a Zeneakadémiára is beiratkozik. Az Akadémián Kodály, Weiner, Siklós tanítványa volt, ám később zongoristaként az egyik belvárosi kávéházban ismerkedett a vendégekkel, ott szólaltatta meg saját műveit, és cserélt eszmét a késő éjszakai órákban, egy-egy lélegzetnyi szünetben a be-befutó Harmath Imrével – slágerről, operettről, rosszul menő színházról, újabb zenei divatokról s hogy hogyan lehetne mindezek ellenére mégis – célt érni!
„Jaj de jó a habos sütemény! / Mogyoró van az ő tetején.”
Ki ne ismerné Kiss Manyi híres dalát? Ám azt kevesebben tudják, hogy először 1940-ben énekelte, az Operettszínház színpadán a Fiatalság-bolondság ősbemutatóján.
Nos, ennek a darabnak a premierjét láthatja 2005. márciusában a közönség a Veszprémi Petőfi Színházban. A történet nem igazi, klasszikus operett, nincs hatalmas tánckar, énekkar, viszont vannak fülbemászó dallamok, Eisemann szerzeményei. S mivel a sztori izgalmas, s „operettes” félreértések és magával ragadó játék jellemzi, ezért semmi ok kételkedni abban, hogy a nézők jól fognak szórakozni.
„Ha fáradt, hitetlen, cinikus és kiábrándult vagy és azt gondolod, hogy e sanyarú és ideges napok gondjai s veszélyei minden hitet és derűt kiöltek embertársaidból, lépj be este tíz és tizenegy között az Operettszínház nézőterére…” Ifj. Ambrózy Ágoston ekképpen lelkendezett a Színházi Élet hasábjain a Fiatalság bolondság 1940-es bemutatója után.
kamara-operett
Rendező: Méhes László
Jászai-díjas
Eisemann Mihály 1898. június 19-én született a Bács megyei Paripáson. A gimnázium elvégzése után az egyetemre is, a Zeneakadémiára is beiratkozik. Az Akadémián Kodály, Weiner, Siklós tanítványa volt, ám később zongoristaként az egyik belvárosi kávéházban ismerkedett a vendégekkel, ott szólaltatta meg saját műveit, és cserélt eszmét a késő éjszakai órákban, egy-egy lélegzetnyi szünetben a be-befutó Harmath Imrével – slágerről, operettről, rosszul menő színházról, újabb zenei divatokról s hogy hogyan lehetne mindezek ellenére mégis – célt érni!
„Jaj de jó a habos sütemény! / Mogyoró van az ő tetején.”
Ki ne ismerné Kiss Manyi híres dalát? Ám azt kevesebben tudják, hogy először 1940-ben énekelte, az Operettszínház színpadán a Fiatalság-bolondság ősbemutatóján.
Nos, ennek a darabnak a premierjét láthatja 2005. márciusában a közönség a Veszprémi Petőfi Színházban. A történet nem igazi, klasszikus operett, nincs hatalmas tánckar, énekkar, viszont vannak fülbemászó dallamok, Eisemann szerzeményei. S mivel a sztori izgalmas, s „operettes” félreértések és magával ragadó játék jellemzi, ezért semmi ok kételkedni abban, hogy a nézők jól fognak szórakozni.
„Ha fáradt, hitetlen, cinikus és kiábrándult vagy és azt gondolod, hogy e sanyarú és ideges napok gondjai s veszélyei minden hitet és derűt kiöltek embertársaidból, lépj be este tíz és tizenegy között az Operettszínház nézőterére…” Ifj. Ambrózy Ágoston ekképpen lelkendezett a Színházi Élet hasábjain a Fiatalság bolondság 1940-es bemutatója után.
2005. 04. 01.