Színházak
Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
Carlo GoldoniKét úr szolgája a komédiaszínházban
- PantaloneNemes Levente
- ClariceBartha Boróka
- LombardiKőmíves Mihály
- SilvioDottore fiaTóth J. Tamás
- Beatricetorinoi hölgyB. Angi Gabriella
- Florindo AretusiBeatrice szerelmePálffy Tibor
- BrighellaSzakács László
- SmeraldinaMolnár Gizella
- Ifjú SmeraldinaClarice szobalányaDiószegi Imola
- TruffaldinoBotka László
- Ifjú TruffaldinoBeatrice majd Florindo szolgájaVáta Loránd
- FõpincérDebreczi Kálmán
- Első hordárVáta Loránd
Ügyelõ: Veress Zsóka
Súgó: Gazda Szende
Hangszerek: Ségercz Ferenc - Zayzon Ádám ezermester
Világosító: Horváth Csaba
Hangosító: Kis Endre
Kellékes: Ilyés Edit, Ilyés Marika
Öltöztetõ: Kovács Ida
Fodrász: Gyõry Andrea
Súgó: Gazda Szende
Hangszerek: Ségercz Ferenc - Zayzon Ádám ezermester
Világosító: Horváth Csaba
Hangosító: Kis Endre
Kellékes: Ilyés Edit, Ilyés Marika
Öltöztetõ: Kovács Ida
Fodrász: Gyõry Andrea
- rendezőHarsányi Sulyom László m.v.
- díszlettervezőRózsa István m.v.
- jelmeztervezőDeák Réka m.v.
- rendezőasszisztensLázár Endre
A commedia dell\'arte a színjátszás jellegzetes fajtája, mely a XVI. század közepén alakult ki Itáliában.
Az első fennmaradt írott szcenárium 1568-ból való, de az 1870-es években a legjobb társulatok már Franciaországot és Spanyolországot is megnyerték művészetüknek.
A commedia dell\'arte kifejezést, amely a jelenségnél jóval később alakult ki, az utókor úgy értelmezi, hogy ez az új játékforma a mesterségbeli, hivatásos színészek komédiája volt. Ennél lényegretörőbb, történetileg pontosabb értelmezés, hogy a commedia dell\'arte a benne használt \"arte\" szó jelentésénél fogva, az irodalmi \"tudós\" komédiával szemben az új játékstílus gyakorlati, improvizatív jellegére utal. A commedia dell\'arte a színjátszóművészetet részesítette előnyben az irodalommal szemben. A mindekori kenyérharc következménye az lett, hogy eltűntek a műkedvelő színészcsoportosulások, és helyüket a színészi mesterség birtokában lévő profik váltották fel.
Az első fennmaradt írott szcenárium 1568-ból való, de az 1870-es években a legjobb társulatok már Franciaországot és Spanyolországot is megnyerték művészetüknek.
A commedia dell\'arte kifejezést, amely a jelenségnél jóval később alakult ki, az utókor úgy értelmezi, hogy ez az új játékforma a mesterségbeli, hivatásos színészek komédiája volt. Ennél lényegretörőbb, történetileg pontosabb értelmezés, hogy a commedia dell\'arte a benne használt \"arte\" szó jelentésénél fogva, az irodalmi \"tudós\" komédiával szemben az új játékstílus gyakorlati, improvizatív jellegére utal. A commedia dell\'arte a színjátszóművészetet részesítette előnyben az irodalommal szemben. A mindekori kenyérharc következménye az lett, hogy eltűntek a műkedvelő színészcsoportosulások, és helyüket a színészi mesterség birtokában lévő profik váltották fel.
1998. 05. 22.