Színházak
Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
EuripidészMédeia
Euripidész nyomán
- MédeiaBicskei Zsuzsanna m.v.
- Médeia dajkájaKicsid GizellaPéter Hilda
- IasonPálffy Tibor
- KreonNemes Levente
- AigeusSzabó Tibor
- Médeia gyermekeinek nevelőjeVáta Loránd
- HírnökVáta Loránd
- Médeia gyermekeIlyés Ágota m.v.Dénes Dániel m.v.
- KarDiószegi AttilaFazakas MisiFekete MáriaKolcsár JózsefMárton LórántMátray LászlóNagy Alfréd
Fodrász: Győry Andrea, Vizoli Mónika
- rendezőMihai Măniuțiu m.v.
- díszlettervezőCristian Rusu m.v.
- jelmeztervezőIuliana Vîlsan m.v.
- dramaturgCzegő CsongorPrezsmer Boglárka
- koreográfusVava Stefanescu m.v.
- szcenikusDeák Barna
- szinpadmesterVeres János
- világításVarga BélaHorváth Csaba
- hangLanger Csaba
- kellékKovács Ibolya
- öltöztetőLakatos Judit
- súgóMáthé Mária Magdolna
- ügyelőV. Bartha Edit
Az elõadás a másságról: a környezettõl, a domináns többségtõl való különbözés veszélyeirõl szól. A fõszereplõ, Médea, nyelvében, kultúrájában és neveltetésében egyaránt különbözik környezetétõl: képességeiben, jellemében egyaránt több azoknál, akik között él. Médea alakja a tökéletes “kisebbség” megtestesítõje egy olyan világban, mely a másságot ellenségességként fogja fel.
Emiatt a darab számomra nem egy házasság drámájaként jelenik meg, hanem a zavarodottság olyan tragikus folyamataként, melyben a másság az elenségességgel hasonul. Mássága miatt Médeát minden szereplõ saját világának ellentétes, negatív sugárzású pólusaként fogja fel, így válhat az idegen asszony “õsellenséggé”. Az idegen elsõsorban az általa beszélt nyelv miatt idegen, de amiatt is az, hogy egy olyan civilizációból érkezik, mely sokkal komplexebb, mint annak a városnak a világa, ahol otthonra lel.
Mihai Măniuţiu
Emiatt a darab számomra nem egy házasság drámájaként jelenik meg, hanem a zavarodottság olyan tragikus folyamataként, melyben a másság az elenségességgel hasonul. Mássága miatt Médeát minden szereplõ saját világának ellentétes, negatív sugárzású pólusaként fogja fel, így válhat az idegen asszony “õsellenséggé”. Az idegen elsõsorban az általa beszélt nyelv miatt idegen, de amiatt is az, hogy egy olyan civilizációból érkezik, mely sokkal komplexebb, mint annak a városnak a világa, ahol otthonra lel.
Mihai Măniuţiu
2005. 02. 04.