Színházak
Marosvásárhelyi Színművészeti Egyetem Stúdió Színháza
- 2023/2024
- 2022/2023
- 20214/20215
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
Sławomir MrožekTangó
- EugéniaAbabi Csilla f.h.
- EugeniusPéter Attila Zsolt f.h.
- StomilTollas Gábor f.h.
- EleonóraCsíki Hajnalka f.h.
- ArtúrMeszesi Oszkár f.h.
- AlaLörincz Rita f.h.
- EdekBalla Szabolcs f.h.
- rendezőKincses Elemér
- díszlettervezőLászló Ildikó
- jelmeztervezőLászló Ildikó
- hangKörössy Csaba
- fényDóczi Sándor
„A Tangó tulajdonképpen hagyományos családi dráma. De csak az alaphelyzet halvány körvonalait tekintve, mert mindaz, ami kitölti ezt az alaphelyzetet, cseppet sem hagyományos. Amikor felmegy a függöny, olyan család életébe tekinthetünk be, amely nem létezik. Egy abszurd család életébe. Ez az abszurd család azonban olyannyira »reális«, hogy mindannyiunkat emlékeztet saját családunkra. És a nagyobb családra is. A nemzetre, a világra. Talán az abszurditásnak, realitásnak és általánosságnak ez az egyidejûsége magyarázza a sikert? Talán ez magyarázza, hogy a Tangó nemcsak Lengyelország, de Európa majdnem összes jelentõs színpadán siker, világsiker? Talán ez, talán ennél több is. Mindenesetre Mrozeknek az a különös képessége, hogy világtörténelmet tud varázsolni ennek a nekeresd családnak életébe. Helyesebben: a XX. század elsõ felének európa-történeti sémáját, a fasizmussal vívódó humanizmust teszi életükké. Mert a Tangó tulajdonképpen történelmi dráma. És politikai dráma, amely nem mentes a napi politikai utalásoktól sem. És pszichológiai dráma. S mert mindhárom egyszerre, s mert formáját tekintve intellektuális dráma és egyben annak kigúnyolása: antiintellektuális dráma is. Összetettségében a Tangó hasonlít a világirodalom legnagyobb alkotásaihoz. Társuk és rokonuk. Talán ez magyarázza a sikert.” (Nádas Péter)
2005. 02. 10.