Színházak
Magyar Stúdiószínházi Fesztivál
- 2010/2011
- 2008/2009
- SaraNaszlady Éva
- ClaudiaMolnár Erika
- RosaKakasy Dóra
- JanChován Gábor
- rendezőBaksa Imre
- díszlettervezőHuszár Andrea
- jelmeztervezőKovács Andrea
- dramaturgDuró Gábor
- fordítóBaksa MercédesDuró Gábor
- világításGyorgyovics Zoltán
- a rendező munkatársaTóth Péter
Sergi Belbel, a katalán író-rendező darabját először egy független koppenhágai színházi műhely, a Plan B mutatta be 2006-ban. A Mobil kíméletlenül groteszk, egyúttal pontos analízise napjaink mobiltól függő emberének. A komédiakliséket és abszurd elemeket is felhasználó darab alapszituációja azonban nagyon is valóságos: egy nap valamelyik európai nagyváros repterét terrortámadás éri, s ennek következtében négy ember sorsa egy napra keresztezi egymást, és mindannyiuk számára felvillan a változtatás, az újrakezdés lehetősége. De vajon mit tudnak kezdeni ezzel a lehetőséggel? Hová vezetnek a váratlan felismerések, hirtelen elhatározások, az önmagukkal és kapcsolataikkal való szembesülések? A szereplőket visszahúzza-e a múlt, vagy képesek elindulni egy új életlehetőség felé? S e kizökkent állapotban vajon milyen szerephez jut az állandóan maguknál hordott furcsa szerkezet, a MOBIL?
„ A Mobil alcíme – comedia negra digital – fekete komédiát ígér, s a csaknem tragédiába forduló történet valóban bővelkedik groteszk és abszurd komikai elemekben… A szereplők ebben a kiélezett szituációban tisztázni akarják helyzetüket, életüket, igyekeznek leszámolni kis és nagy élethazugságaikkal, s szeretnék rendezni az egymás közötti vagy másokkal kialakult elrontott, félbemaradt, kiteljesítetlen kapcsolataikat.
Nem először tapasztalható, hogy Baksa Imre nagyon jól dolgozik a színészekkel… Ritka színpadra lépéseikor mindig lenyűgöz Molnár Erika színészi ereje, igazsága… Naszlady Éva tökéletes stílusérzékkel és fölényes szakmai tudással váltogatja a groteszk legkülönfélébb regisztereit, egyszerre felmutatva egy pillanat ellentmondásosságát… Öröm nézni Chován Gábor felszabadult játékát… Rosa kevésbé látványos szerepét is hitelesíteni tudja Kakasy Dóra, akinek köszönhető az előadás egyik legerősebb momentuma…”
Nánay István : Főszerepben a maroktelefon /Critikai Lapok/
„ A Mobil alcíme – comedia negra digital – fekete komédiát ígér, s a csaknem tragédiába forduló történet valóban bővelkedik groteszk és abszurd komikai elemekben… A szereplők ebben a kiélezett szituációban tisztázni akarják helyzetüket, életüket, igyekeznek leszámolni kis és nagy élethazugságaikkal, s szeretnék rendezni az egymás közötti vagy másokkal kialakult elrontott, félbemaradt, kiteljesítetlen kapcsolataikat.
Nem először tapasztalható, hogy Baksa Imre nagyon jól dolgozik a színészekkel… Ritka színpadra lépéseikor mindig lenyűgöz Molnár Erika színészi ereje, igazsága… Naszlady Éva tökéletes stílusérzékkel és fölényes szakmai tudással váltogatja a groteszk legkülönfélébb regisztereit, egyszerre felmutatva egy pillanat ellentmondásosságát… Öröm nézni Chován Gábor felszabadult játékát… Rosa kevésbé látványos szerepét is hitelesíteni tudja Kakasy Dóra, akinek köszönhető az előadás egyik legerősebb momentuma…”
Nánay István : Főszerepben a maroktelefon /Critikai Lapok/
2008. 09. 27.