Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulat

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1999/2000
  • 1998/1999
  • 1997/1998
  • 1996/1997
  • 1995/1996
  • 1994/1995
  • 1993/1994
  • 1992/1993
  • 1991/1992
  • 1990/1991
  • 1989/1990
  • 1988/1989
  • 1987/1988
  • 1986/1987
  • 1985/1986
  • 1984/1985
  • 1983/1984
  • 1982/1983
  • 1981/1982
  • 1980/1981
  • 1979/1980
  • 1978/1979
  • 1977/1978
  • 1976/1977
  • 1975/1976
  • 1974/1975
  • 1973/1974
  • 1972/1973
  • 1971/1972
  • 1970/1971
  • 1969/1970
  • 1968/1969
  • 1967/1968
  • 1966/1967
  • 1965/1966
  • 1964/1965
  • 1963/1964
  • 1962/1963
  • 1961/1962
  • 1960/1961
  • 1959/1960
  • 1958/1959
  • 1957/1958
  • 1956/1957
  • 1955/1956
  • 1954/1955
  • 1953/1954

I. L. CaragialeFarsang

Ion D. Sîrbu Drámai Színház, Petrozsény
  • Miţa BastonNicoleta Bolcă
  • Didina MazuSimona Petrencu
  • Nae Girimeaborbély és felcserŞtefan Valentin Motroc
  • Iancu PamponDorin C. Zachei
  • CrăcănelMihai Sima
  • IordacheGirimea segédjeRadu Horghidan
  • CatindatulRadu Tudor
  • PincérRăzvan Epure
  • RendőrbiztosDragoş Andronie
  • IpistatulRadu Homiceanu

További szerepekben:
Andreea C. Hristu, Anca Maria Ghiţă, Elena Anghel, Petrişor Diamantu, Daniel Cergă, Oana Gherbăluţă

Súgó: Ecaterina Babi
Fények: Bekesi Robert
Hang: Doina Matei
Ügyelő: Danciu Gheorghe
  • rendezőSorin Militaru
  • látványVioara Bara
  • zeneVlaicu Golcea
  • koreográfusAndrás Lóránt

A Farsang kulturális termékként, egységében szemlélve nem borzolja fel az ember idegeit, és nem is kerget misztikus extázisba, de megvan benne a színházcsinálás vágya. Bájjal teli, és a színészek játékában is felfedezhető a készség az újra; nem a jól kitaposott utat járják a szerepük keresésekor… Sorin Militaru mindenesetre kiszámítható úton halad, de ez cseppet sem károsítja a nézői élményt. Az első jelenetben egész lényéből táplálkozó, egészséges humorral szolgál, és ezzel a megoldással visszatér ahhoz a látványrecepthez, amely egyedivé teszi az egész építményt. Érdekes megoldásai közül az egyik legérzékletesebb az, ahogyan a farsang elemi ösztönlények összejövetelévé alakul át. A maszkok alátámasztják a szereplők jellemét, teszik mindezt egy idegen légkörben – a színpad mélyének félhomályában –, disznócsordák és ismeretlen szereplők között. Ez a közeg a mi realitásunk jelképe, a kegyetlen társadalmi gépezeté, az arctalanságé, amely esetenként elvész az ismétlődő, kínzó kényszermozgásban, az alkoholmámorban, az erotikában vagy az erőszakban. (Paul Boca, ArtActMagazin)

Az előadás hossza: 120 perc szünet nélkül

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Szatmárnémeti Bábtagozat
  • Ács Alajos Stúdió
  • Sorompók nélkül
  • Interetnikai Fesztivál – Szatmár
  • Tranzit FESZT
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu