Theater Online
Határon Túli Színházak
Instagram
  • Nyitólap
  • Programok
  • Színházak
  • Bemutatók
  • Személyek
  • Hírek
  • Írások
  • Kisvárdai Fesztivál
  • TESzT

Színházak

Szatmárnémeti Északi Színház Brighella Bábtagozata

  • Előadások
  • Galériák
  • Hírek
  • Írások
  • Műsor
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004

Horváth ViktorVilmos és Kormos avagy erény és öv

  • Báró Guarin és Gróf BernartNagy Tamás
  • VilmosOrbán Zsolt
  • ÁgnesNagy Anikó
  • ErmesenGál Ágnes
  • MonetPéter Attila Zsolt
  • AbadessaGál Ágnes
  • VilmosOrbán Zsolt
  • SeremondaNagy Anikó
  • MonetPéter Attila Zsolt
  • Klozet nővérNagy Tamás
  • VilmosOrbán Zsolt
  • SeremondaGál Ágnes
  • RajmonNagy Tamás
  • LovagPéter Attila Zsolt
  • KormiNagy Anikó
  • rendezőSramó Gábor m.v.
  • díszlettervezőBodor Judit
  • jelmeztervezőBodor Judit
  • zeneszerzőBogárdi Aliz m.v.
  • súgóLiegner Zsolt
  • ügyelőLiegner Zsolt

Miért választunk középkori témát egy mai előadáshoz? Mert az örök és minden korok embereit érdeklő kérdések itt koncentrálódnak, és így vagy úgy válaszokat is találunk a kérdésekre.



Szerelem



A középkorban a szerelem mindkét regisztere működik – ma a „romantikus” sorozatok csak a testtelen szerelmet hirdetik, ám a korunkban ájtatosnak hitt középkorban a szerzők az égi szerelem mellett azonos súllyal foglalkoztak a szerelem nemiségtől áthatott, vaskos oldalával – az égi szerelem verseit megíró szerzők megírták trágár műveiket is. Harmonikusabb mentális viszonyokat tükröz, ha nem hallgatjuk el a jelenség másik oldalát.



Túlvilág



 Minden ember hívő, még ma is, akár bevallja, akár nem – az ateizmus is hit. Viszont a középkorban még senki nem szégyellte a hitét (ellenkezőleg, az volt életveszélyes, ha mást hirdetett). Korunk kultúrájában a halál szégyen, kínos, kerülendő téma. A középkor embere számára természetes volt a halálra gondolni akkor is, amikor a legjobban futott a szekér, így elkerülhette a hazugságot, elsősorban azt, hogy önmagának hazudjon, szembesült a múlandósággal, önnön testének jelentéktelenségével. Így könnyebb feladni önhittségünket, könnyebb másokon segíteni, belső békében élni.



Szerelem és túlvilág. Ez a két dolog máig mindenkit érdekel; hát mutassuk meg, hogy régen hogy gondolták, hogy éreztek, mutassunk olyan történeteket, amelyben életöröm és vaskos erotika felesel féltékenységgel és képmutatással, önfeláldozás és tisztaság ölelkezik elvakultsággal és bosszúval, ahol bátorság néz szembe indulattal és intrikával, mutassuk meg, ami még most is itt van a lelkünkben, csak jelenlegi civilizációnk igyekszik elfedni saját magunk elől is. Ha látjuk, akkor tudjuk uralni.






Az előadást 16 éven felüli nézőinknek ajánljuk!

  • Magyarországon turnézott a Harag György Társulat Brighella Bábtagozata

2016. 05. 25. MusiC’at Caffe & Pub

Galéria

  • Vilmos és Kormos avagy erény és öv
    Vilmos és Kormos avagy erény és öv
    Vilmos és Kormos avagy erény és öv
    Vilmos és Kormos avagy erény és öv
    Vilmos és Kormos avagy erény és öv Szatmárnémeti Bábtagozat
    2016. május 25.
    Szatmárnémeti Bábtagozat

Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

  • Szatmári színház
  • Ács Alajos Stúdió
  • Sorompók nélkül
  • Interetnikai Fesztivál – Szatmár
  • Tranzit FESZT
Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
© 2025. - THEATER Online - theater.hu