A Szabadtéri történetében lapozgathatunk
A Szabadtéri Játékok elmúlt öt évét összefoglaló kötetet jelentetett meg a fesztivál menedzsmentje, a Szegedi Szabadtéri Játékok története 2004-2009 címmel.
A Szabadtéri Játékok elmúlt öt évét összefoglaló kötetet jelentetett meg a fesztivál menedzsmentje, a Szegedi Szabadtéri Játékok története 2004-2009 címmel. A Bátyai Edina igazgató, Herczeg Tamás igazgatóhelyettes és Kesselyák Gergely művészeti vezető által jegyzett könyv nem csupán ezen időszak produkcióira koncentrál, számos egyéb érdekességgel és dokumentációs jellegű, ám mindemellett olvasmányos fejezettel beszéli el a produktumok, gazdasági és művészeti eredmények tekintetében a szférában modellértékű, gazdasági társaság formájában működő kulturális intézmény legújabb korszakát.
„Úgy gondolom, jó úton járunk – összegez rögtön bevezetőjében Bátyai Edina – Ezt akarjuk megmutatni az érdeklődő olvasóknak ezzel az összefoglalóval, amelyben nem a „függöny mögötti” jó sztorik, anekdoták kapják a hangsúlyt, mert azokat úgyis megőrzi a szájhagyomány. Inkább a sikerek hátterét, a döntések motivációit, a hozzájuk vezető, sokszor nem könnyű utat, a leszűrt tanulságokat, lényegében az intézmény működtetését és működését láttatjuk. Azt, amit egy kulturális intézmény vezetéséről ma tudunk.”
Ez alatt a szűk öt év alatt a Szegedi Szabadtéri Játékok nem csupán színházi területen ért el eredményeket, egyéb „üzletágak” beindításával is büszkélkedhet. Többek között a fesztiválkoordinációban, hiszen újabb fesztivál, a nemzetközi operaverseny megszületésében volt kitüntetett szerepe. Másrészt a Játékok működteti a 2007-ben megnyitott REÖK-öt, vagyis Regionális Összművészeti Központot, ahol a képzőművészet mellett az irodalomra, zenére, művészettörténetre is nagy hangsúlyt fektetnek, illetve szobaszínházi előadásokat is nyújtanak a közönségnek.
A kötet értekezik a kulturális marketingről és kulturális tőkéről, a szerzők kifejtik gondolataikat többek között az operajátszásról, a szegedi közönség kulturális fogyasztásáról. Az olvasó képet kaphat arról is, milyen körülmények között nyitott meg és működött a REÖK, valamint hogyan született és milyen sikereket ért el az opera megújításának érdekében létrehozott operaverseny. A kötet hivatkozik más, kulturális marketing témakörében írt dolgozatokra is.
Mindezeken túl a könyv szereposztásokkal együtt tartalmazza az elmúlt időszak összes Dóm téri és újszegedi előadását, így téve teljessé a képet a korábban 1931-től 2005-ig tartó időszakot bemutató és akkori darabokat felsoroló Szabadtéri-könyvvel párban, valamint így válik teljessé az elmúlt 80 év dokumentálása.
A kiadvány nem csak az előadásokra terjed ki, hiszen dokumentálja az elmúlt évek vizuális megjelenéseit is. A gyönyörű, Dóm teret és Szegedet ábrázoló felvételekkel valamint a produkciókról szóló fejezeteket színesítő fotókkal és plakátokkal képet kaphatunk az öt év hangulatáról. A REÖK legjelentősebb kiállításainak plakátjai sem maradhattak ki természetesen. A kötetet DVD-melléklet teszi teljessé, amely még több fotót, az előadásokról készült videókat és egy közel egy órás filmet tartalmaz, mely felidézi a Szegedi Szabadtéri Játékok működését az elmúlt évtizedekben, valamint képet ad a gazdasági társasági formában is jól működtethető kulturális menedzsment-szemléletről.
A kiadvány szakmailag értékes információkkal szolgál könyvtáraknak, levéltáraknak, kulturális marketinggel foglalkozó felsőoktatási intézményeknek, emellett pedig számot tarthat azoknak az olvasóknak az érdeklődésére is, akik évek óta elkötelezett hívei a nyári fesztiválnak.
A könyv kereskedelmi forgalomban nem kapható.
Szegedi Szabadtéri Játékok
„Úgy gondolom, jó úton járunk – összegez rögtön bevezetőjében Bátyai Edina – Ezt akarjuk megmutatni az érdeklődő olvasóknak ezzel az összefoglalóval, amelyben nem a „függöny mögötti” jó sztorik, anekdoták kapják a hangsúlyt, mert azokat úgyis megőrzi a szájhagyomány. Inkább a sikerek hátterét, a döntések motivációit, a hozzájuk vezető, sokszor nem könnyű utat, a leszűrt tanulságokat, lényegében az intézmény működtetését és működését láttatjuk. Azt, amit egy kulturális intézmény vezetéséről ma tudunk.”
Ez alatt a szűk öt év alatt a Szegedi Szabadtéri Játékok nem csupán színházi területen ért el eredményeket, egyéb „üzletágak” beindításával is büszkélkedhet. Többek között a fesztiválkoordinációban, hiszen újabb fesztivál, a nemzetközi operaverseny megszületésében volt kitüntetett szerepe. Másrészt a Játékok működteti a 2007-ben megnyitott REÖK-öt, vagyis Regionális Összművészeti Központot, ahol a képzőművészet mellett az irodalomra, zenére, művészettörténetre is nagy hangsúlyt fektetnek, illetve szobaszínházi előadásokat is nyújtanak a közönségnek.
A kötet értekezik a kulturális marketingről és kulturális tőkéről, a szerzők kifejtik gondolataikat többek között az operajátszásról, a szegedi közönség kulturális fogyasztásáról. Az olvasó képet kaphat arról is, milyen körülmények között nyitott meg és működött a REÖK, valamint hogyan született és milyen sikereket ért el az opera megújításának érdekében létrehozott operaverseny. A kötet hivatkozik más, kulturális marketing témakörében írt dolgozatokra is.
Mindezeken túl a könyv szereposztásokkal együtt tartalmazza az elmúlt időszak összes Dóm téri és újszegedi előadását, így téve teljessé a képet a korábban 1931-től 2005-ig tartó időszakot bemutató és akkori darabokat felsoroló Szabadtéri-könyvvel párban, valamint így válik teljessé az elmúlt 80 év dokumentálása.
A kiadvány nem csak az előadásokra terjed ki, hiszen dokumentálja az elmúlt évek vizuális megjelenéseit is. A gyönyörű, Dóm teret és Szegedet ábrázoló felvételekkel valamint a produkciókról szóló fejezeteket színesítő fotókkal és plakátokkal képet kaphatunk az öt év hangulatáról. A REÖK legjelentősebb kiállításainak plakátjai sem maradhattak ki természetesen. A kötetet DVD-melléklet teszi teljessé, amely még több fotót, az előadásokról készült videókat és egy közel egy órás filmet tartalmaz, mely felidézi a Szegedi Szabadtéri Játékok működését az elmúlt évtizedekben, valamint képet ad a gazdasági társasági formában is jól működtethető kulturális menedzsment-szemléletről.
A kiadvány szakmailag értékes információkkal szolgál könyvtáraknak, levéltáraknak, kulturális marketinggel foglalkozó felsőoktatási intézményeknek, emellett pedig számot tarthat azoknak az olvasóknak az érdeklődésére is, akik évek óta elkötelezett hívei a nyári fesztiválnak.
A könyv kereskedelmi forgalomban nem kapható.