Színházak
Székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- HarpagonCléante és Élise apja szerelmes Mariane-baBarabás Árpád
- CléanteHarpagon fia, Mariane szerelmeseSzűcs-Olcsváry Gellért
- ÉliseHarpagon lánya, Valère szerelmeseBekő Fóri Zenkő
- ValèreAnselme fia, Élise szerelmeseDénes Gergely
- MarianeCléante szerelmese; Harpagon választottjaJakab Orsolya
- AnselmeValère és Mariane apjaDunkler Róbert
- Frosine (Fruzsina)házasságszerzőLászló Kata
- Jacques(Jakab)Harpagon szakácsa és kocsisaTóth Árpád
- rendezőCsurulya Csongor
- díszlettervezőBiró Boglárka m.v.
- díszlettervezőCsurulya Csongor
- jelmeztervezőBiró Boglárka m.v.
- fordítóBognár Róbert
- hangLőrincz József
- fényToásó István
- díszletezőBarabás LeventeIstók DomokosBartos László
- ügyelőOzsváth-Tamás Jenő
Fösvénynek lenni annyi, mint magányosnak lenni. Fontosabb a saját érdek, mint a „közösségi”, még akkor is ha a közösség kifejezés alatt, jelen esetben a családot értjük. Egy méltán „Fösvény-nek” kikiáltott ember meghasonulása és története, olyan körülmények között, ahol a pénz fontos, de nem a legfontosabb, hiszen a szerelem nem ismer akadályokat, és eszközöket.
Gyermeki engedetlenség-e az, ami az egyén boldogulásának eszköze a szerelem útján, és a szerelem feljogosíthat-e a gyermeki engedetlenségre? Generációs vita, amelyben a régi és új erkölcsök vívnak meg egymással.
Nem egy „farmeres” történet, mivel fontos az egymás iránti formális viszonyulás, ezért képi világa inkább a korhűség fele mutat, amely egy már-már puritán környezettel társulva a problémára fókuszál, egy olyan nyelvezettel, amely betartja ugyan a szerepek közötti viszonyrendszert, mégis maibb, érthetőbb, mondhatóbb. A szereplők szövegei az ésszerűség és érthetőség határáig húzódnak, így nagyobb sújt kap a színészi játék.
Összességét tekintve egy 2 órás vígjáték, amelynek végén idézőjelbe kerül a fösvénység, ezáltal hangsúlyt kap és így a néző számára személyessé válik.
2012. 06. 19.