Színházak
Székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
Khaled-Abdo Szaida - Kárpáti IstvánNemfélek János
- JankaJakab Orsolya
- JánosDénes Gergely
- ApukaDunkler Róbert
- TestvérCsurulya Csongor
- Lali BácsiSzűcs-Olcsváry Gellért
- ZsákosemberDunkler Róbert
- ZajemberSzűcs-Olcsváry Gellért
- MedvedisznóemberCsurulya Csongor
- OrsiJakab Orsolya
- GeriDénes Gergely
- GellértSzűcs-Olcsváry Gellért
- RóbertDunkler Róbert
- CsongiCsurulya Csongor
- rendezőKárpáti István m.v.
- díszlettervezőVeronika Keresztesová m.v.
- jelmeztervezőVeronika Keresztesová m.v.
- fényToásó István
- hangLőrincz József
- ügyelőOzsváth-Tamás Jenő
A hős mítosza minden kultúrában megtalálható. Hatalmas, erős, nemes lelkű ember, aki az igazság érvényesítésével, nagy tettek véghezvitelével mintegy rendet teremt az életben. A mítoszok héroszai és a mesék hősei győzelemre predesztináltak. Megölik a sárkányt, megszabadítják az elrabolt égitesteket és az elrabolt királykisasszonyokat. Megtisztítják a világot attól, ami nem odavaló, és visszaszerzik azt, ami valaha odavaló volt. De a tündérmesék hősei nem csak idealizált, jó tulajdonságokkal rendelkezőek, vannak köztük haszontalanok, buták, ügyetlenek, egyszerűek, jámborak is, akik azáltal válnak hősökké, hogy legyőzik magukban a „rosszat”.
Közéjük tartozik a félelemkereső, akinek számos változatát megtalálhatjuk a magyar irodalomban. A félelemkereső, más néven Nemfélek János, nem lehet addig boldog, míg nem ismeri meg a félelmet. De hogyan kell azt megismerni?
Az előadás egy ilyen félelemkeresés történetét kíséri végig Bátor Janka és Nemtudomka János történetét, akik több próbát kiállva érnek el az út végén a felismeréshez, mindezt úgy, hogy közben a mese a gyerekek képzeletében születik meg. De hogyan születik meg a bátor gyerek története a nézőtéren üldögélő gyerek fantáziájában?
Olyan eszközöket – tárgyakat, hangokat, fényeket, zenét – használnak az alkotók, amik segíteni tudják őket ebben. Nem a rémségekre, hanem a történet humorára helyeződik a hangsúly. Hogy nevetségessé váljanak az iparkodó szellemek. Mert mikor, ha nem a színházban van lehetőségünk arra, hogy kinevessük a lidérceinket? Akikkel, ha nem is könnyű, de együtt kell élnünk.
2013. 03. 27.