Színházak
Székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
Garaczi LászlóPlazma
Kocsmaszínház
Felolvasó színházi előadás
15 éven aluliak számára nem ajánlott
15 éven aluliak számára nem ajánlott
- MohaiplazmaskacBenedek Botond Farkas
- FábiánplazmapasasDénes Gergely
- BallaplazmatagDunkler Róbert
- RékaplazmaasszonyBalog Dóra e.h.
- BoriplazmacsajAlbert Orsolya e.h.
- ÁrpiTóth Árpád
- rendezőTóth Árpád
A Plazma nem egy komplex történet, aminek eleje, vége van és közte rengeteg drámai fordulat. A Plazma kokép (kórkép), abszolút tükröt tartva a jelenkori társadalomnak, minden igazságával és igazságtalanságával, fájdalmakkal és falcs örömökkel, beteg lelkiállapotaival és fogyasztói globalizált falánkságaival. Emberek és köztük lévő kapcsolataik, ezeket nyújtja az előadás. Olyan emberekét, akik ma a valós életben körülvesznek bennünket. A plazma nem bírál, nem ítél, nem jó, nem rossz, csak mutatja, ami van.
Tóth Árpád
Garaczi napjaink konzumvalóságát festi találékonyan: egy képzeletbeli kereskedelmi rádió hol magafeledten jópofizó, hol otrombán agresszív, április elsejéhez kötődő műsora a keret, mely némiképp összefogja a szerteágazó, de össze-összefutó történetsort, melynek - a teljesség igénye nélkül - része a hídra mászott öngyilkosjelölt, a magát sajátos öntudattal anyagmozgatónak nevező betörő, a művelődés gondolatától is irtózó szőke liba, a nagymenő gengszter-vállalkozó. A mozaik önmagában akár banálisnak is ható elemeit részben a puzzle-szerkezet teszi érdekessé, részben a reálszituációkat megemelő, stilizáló írói eszközök (melyekbe egyaránt beletartoznak a közbeékelt dalbetétek, a kiforgatott, abszurddá élezett, rémálomként is értelmezhető szituációk - pl. a gyerekcsere jelenete -, vagy maga a sajátos, „garaczis” nyelv). A szövegből éppúgy létrehozható szimbolikus, szürreális látványszínház, mint lecsupaszított, a reálszituációkkal ötletesen eljátszó, színészközpontú előadás.
Urbán Balázs, kritikus
Tóth Árpád
Garaczi napjaink konzumvalóságát festi találékonyan: egy képzeletbeli kereskedelmi rádió hol magafeledten jópofizó, hol otrombán agresszív, április elsejéhez kötődő műsora a keret, mely némiképp összefogja a szerteágazó, de össze-összefutó történetsort, melynek - a teljesség igénye nélkül - része a hídra mászott öngyilkosjelölt, a magát sajátos öntudattal anyagmozgatónak nevező betörő, a művelődés gondolatától is irtózó szőke liba, a nagymenő gengszter-vállalkozó. A mozaik önmagában akár banálisnak is ható elemeit részben a puzzle-szerkezet teszi érdekessé, részben a reálszituációkat megemelő, stilizáló írói eszközök (melyekbe egyaránt beletartoznak a közbeékelt dalbetétek, a kiforgatott, abszurddá élezett, rémálomként is értelmezhető szituációk - pl. a gyerekcsere jelenete -, vagy maga a sajátos, „garaczis” nyelv). A szövegből éppúgy létrehozható szimbolikus, szürreális látványszínház, mint lecsupaszított, a reálszituációkkal ötletesen eljátszó, színészközpontú előadás.
Urbán Balázs, kritikus
2009. 10. 06. Udvarhelyi Kávéház