Színházak
Székesfehérvári Vörösmarty Színház
- 2024/2025
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
Závada PálA Nagyváradi-Berlini szín – Az ember tragédiája 2.
- Az úrfegyveresImre Krisztián
- Lucifer és mint Luzzimint Ferenc, mint LuciánKuna Károly
- ÁdámKovács Tamás
- Éva és mint Lenimint „Éva”, mint miniszter mint már nem miniszter mint ÉvaKiss Diána Magdolna
- Orsi angyalKerkay Rita
- Lenke angyalVarga Lili
- Charlie angyalKricsár Kamill
- Ádám apjaTrokán Péter
- Ádám anyjaTóth Ildikó
- Ádám húgaJuliskaPálya Pompónia
- Boriska elvtársnőVáradi Eszter Sára
- Márta elvtársnőKerkay Rita
- Ildi elvtársnőVarga Mária
- Józsi elvtársKeller János
- Karcsi elvtársKrisztik Csaba
- Miska elvtársKricsár Kamill
- BarátnőTóth Ildikó
- BarátTrokán Péter
- SztálinEgyed Attila
- MaoNagy Péter
- KhomeiniKelemen István
- ChurchillJuhász Illés
- RooseveltKádas József
- LeninKrisztik Csaba
- Adolf HitlerKeller János
- Orosz katonaSághy TamásAndrássy MátéRovó Tamás
- Náci tisztSághy TamásAndrássy Máté
- rendezőHargitai Iván
- látványtervezőKiss Jenő
- jelmeztervezőKárpáti Enikő
- dramaturgPerczel Enikő
- szcenikusBátonyi György
- zeneszerzőDobri Dániel
- szaxofonCseh László
- súgóSoltész Rita
- ügyelőKalmár Johanna
- rendezőasszisztensNémeth Mariann
Madách a XIX. század végén befejezte a nagy emberiség költeményét. De a történet nem ért véget. Minket az izgatott, vajon milyen alkut kötne ma az Úr Luciferrel és milyen történetekbe sodorta Ádámot és Évát a huszadik század. Felkérésünkre ennek nyomába eredt a mai magyar irodalmi élet négy kiváló személyisége, hogy kalauzunk legyen ezen a kalandokban gazdag virtuális túrán.
Závada Pál a Nagyvárad-Berlin tengelyre helyezi Ádámot a térben, időben pedig ötven évnyi rettenetre kárhoztatja: „Ádám egy csomó mindent egyesíthet magában: esendőségeket, erényeket és bűnöket, amelyek erre a közép európai tébolyult, és különféle eszmék vonzásába került értelmiségi figuráknak a modellje lehet, aki persze megpörkölődik a hatalom és a politikum által. Ilyen történetekbe próbáltam őt belevetni, erre jó volt egy határmenti, odacsatolással-visszacsatolással az országát változtató város, egy magyar kulturális tradíció helyszíne, közép-kelet európai nemzetközi eszmék áramlásának keresztútján fekvő hely.”
Ádám sodródik téren és időn át, hogy újabb és újabb Évákkal (Kiss Diána Magdolna) találkozzon: „Négy Évát játszom, négy teljesen különböző személyiséget, úgyhogy nagyon feladta a leckét az író és a rendező is. Igyekszem úgy elkülöníteni ezt a négyfajta Évát, hogy az összes kornak, amit megjelenítünk ebben a színben, mindegyik Éva a megfelelően tükrözze azt a kort és érzést, ami akkor volt.”
És hogy hogyan is lehet 50 évet öregedni a színpadon? Erre már Kovács Tamás adja meg a választ: „Igyekeztem és igyekeztünk nagyon sok háttéranyagot gyűjteni hozzá. Ebben a színben Ádám egyre öregebb lesz, ez a külsejében nem jelenik meg (ez egy technikai dolog, mivel én végig bent vagyok a színpadon), inkább lélekben öregszik, és egyre cinikusabb lesz.”
2021. 09. 25.