Színházak
Zsámbéki Színházi Bázis
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
Jean GenetCselédek
A Zsámbéki Színházi Bázis és az Aradi Kamaraszínház bemutatója
- ClaireHarsányi Attila
- SolangeVáta Loránd
- MadameAndrás Lóránt
- rendezőRadu Dinulescu
- díszlettervezőRadu Dinulescu
- jelmeztervezőRadu Dinulescu
- koreográfusAndrás Lóránt
Genet színháza a szó valós értelmében haláltánc. Ha Ionesco színházában állandóan jelen van a halál – abban az értelemben, hogy az életérzését átjárja az elmúlás félelme – Genet színházában az ember világa csak az élet nosztalgikus emlékeként létezik, egy álom- és képzeleti világban. Sartre a maga monumentális Genet tanulmányának legelsõ oldalán megjegyzi: „Genet semmi más, mint halott; ha még élni látszik, ezt csak azon a lárvaszerû léten belül teszi, amelyet egyesek a sírban nyugvó halottaknak tulajdonítanak. Minden hõse életében legalább egyszer meghalt.”
Genet tükörjátéka – amelyben minden látszólagos realitás látszatként, illúzióként
leplezõdik le, amely illúzióról viszont kiderül, hogy ismét csak része egy álomnak vagy
illúziónak és így tovább a végtelenségig – írói fogás a lét alapvetõ abszurditásának,
semmisségének feltárására. A szilárd pont, ahonnan érzésünk szerint biztonságosan
figyelhetjük a világot, amely, ha tán csalóka látszatokból áll is, de mindig visszavezethetõ
egy végsõ valóságra – errõl a szilárd pontról magáról is kiderül, hogy tükörkép csupán, és így az egész építmény összeomlik.
Az Arad-Zsámbék koprodukcióban olyan színészek játszanak, mint Váta Lóránd, a
Kolozsvári Állami Magyar Színház Jászai-díjas színésze, Harsányi Attila az Aradi Kamaraszínház, a Miskolci Nemzeti Színház és a Hetek Csoportja mûvésze, valamint a
színész-koreográfus András Lóránt.
A darab rendezõje a már Franciaországban, Izraelben, Chilében, Brazíliában is
megfordult neves, többszörös díjnyertes román mûvész Radu Dinulescu.
Genet tükörjátéka – amelyben minden látszólagos realitás látszatként, illúzióként
leplezõdik le, amely illúzióról viszont kiderül, hogy ismét csak része egy álomnak vagy
illúziónak és így tovább a végtelenségig – írói fogás a lét alapvetõ abszurditásának,
semmisségének feltárására. A szilárd pont, ahonnan érzésünk szerint biztonságosan
figyelhetjük a világot, amely, ha tán csalóka látszatokból áll is, de mindig visszavezethetõ
egy végsõ valóságra – errõl a szilárd pontról magáról is kiderül, hogy tükörkép csupán, és így az egész építmény összeomlik.
Az Arad-Zsámbék koprodukcióban olyan színészek játszanak, mint Váta Lóránd, a
Kolozsvári Állami Magyar Színház Jászai-díjas színésze, Harsányi Attila az Aradi Kamaraszínház, a Miskolci Nemzeti Színház és a Hetek Csoportja mûvésze, valamint a
színész-koreográfus András Lóránt.
A darab rendezõje a már Franciaországban, Izraelben, Chilében, Brazíliában is
megfordult neves, többszörös díjnyertes román mûvész Radu Dinulescu.
2010. 08. 18.