Színházak
Zsámbéki Színházi Bázis
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
Giovanni BoccaccioDekameron
Karneváli játék
Színpadra alkalmazta Vidnyánszky Attila,
A Zsámbéki Sz0nházi Bázis és a beregszászi Illyés Gyula Magyar Nemzeti Színház közös bemutatója
A Zsámbéki Sz0nházi Bázis és a beregszászi Illyés Gyula Magyar Nemzeti Színház közös bemutatója
Jelmez és díszlettervezõ: Jelena Bogatirjova, A verseket fordította: Jékely Zoltán, Fordította: Révai József
Szereplõk: Szûcs Nelli, Vass Magdolna, Orosz Melinda, Béres Ildikó, Tóth László, Trill Zsolt, Varga József, Rácz József, Kristán Attila
Szereplõk: Szûcs Nelli, Vass Magdolna, Orosz Melinda, Béres Ildikó, Tóth László, Trill Zsolt, Varga József, Rácz József, Kristán Attila
- rendezőVidnyánszky Attila
„A darab szereplõi számára menekülés ez a pestisbõl, a realitás szörnyûségeibõl. Számunkra is, akik az elõadást csináljuk. Menekülés egy másik világba, a játékba, a színházi mesék világába, ahol hitünk szerint megõrizhetjük magunkat tisztának, hisz ez az egyetlen lehetõség a túlélésre.”
(Vidnyánszky Attila)
A közel 15 éves múltra visszatekintõ, Vidnyánszky Attila által kárpátaljai színészekbõl létrehozott társulat mára a magyar színházi élet megkerülhetetlen részévé vált. Ezt bizonyítja a számtalan színházi díj és elismerés is, melyet elõadásaival a rendezõ és színészei magyarországi illetve külföldi fesztiválokon nyert el.
A beregszászi Illyés Gyula Színház elõadásai összetéveszthetetlenül egyéni, a kifinomult és intenzív színészi játék szerves egységén alapuló esztétikát képviselnek, amely lehetõséget ad a társulatnak, hogy egymástól térben és idõben igencsak messze álló történeteket jelenítsen meg sajátos ízekkel fûszerezve, mégis egy karakteresen felismerhetõ színházi formanyelvbõl építkezve.
A beregszászi színház életében folyton jelenlévõ szerepe van Zsámbéknak. Zsámbékhoz fûzõdik a Dekameron 15 évvel ezelõtti változatának elsõ olyan elõadása, melyen a „pesti” nézõk elõször csodálkozhattak el különös tehetségükön. Ezután indult el az a páratlanul sok elõadást jelentõ magyarországi „vándorszínház” sorozat, mellyel folyamatosan járták az utakat. Közben jelentõs új bemutatóik születtek Zsámbékon nyárról-nyárra többek között – Sardafass, a hímboszorkány, Kioldás – elõszó egy végkifejlethez. Zsámbékon született meg a Három nõvér, mely nem csak a térhasználat hihetetlen erejû bekapcsolódása az elõadásban okán az egyik legemlékezetesebb zsámbéki elõadás, hanem mert ott mutatták meg teljes színésszé érésüket a társulat fiataljai.
Zsámbékon született aztán a beregszászon maradt társulatrész elsõ önálló munkája, a Halál-álom, ami ugyan nagy szakmai vitát kavart, de a színészek számára a Vlad Troickijjal közös zsámbéki munka igen nagy jelentõségû volt.
Vidnyánszky Attila fogalmazta meg egyszer, hogy Zsámbék a 90-es évek második felétõl azt jelentette a határon túli és a hazai fiatal társulatok számára, mintha egy „kicsi avignion” lenne egy kicsi „Theorema programmal”, mellyel lehetõséget teremt helyszínek sokaságával, sok-sok értõ és lelkes nézõvel és némi pénzzel arra, hogy a kortárs magyar színjátszás izgalmas, új törekvései erõre kaphassanak.
A Dekameron új változata reméljük méltó folytatása mindennek.
„Vérbõ reneszánsz komédiának” sok elõadást hirdetnek. De ahogy ezt a beregszásziak és Vidnyánszky Attila tudja, úgy csak kevesen. Reméljük most is sikerül a beregszászi színészeknek a zsámbéki romtemplom köré igazi színházat „építeni”
(Vidnyánszky Attila)
A közel 15 éves múltra visszatekintõ, Vidnyánszky Attila által kárpátaljai színészekbõl létrehozott társulat mára a magyar színházi élet megkerülhetetlen részévé vált. Ezt bizonyítja a számtalan színházi díj és elismerés is, melyet elõadásaival a rendezõ és színészei magyarországi illetve külföldi fesztiválokon nyert el.
A beregszászi Illyés Gyula Színház elõadásai összetéveszthetetlenül egyéni, a kifinomult és intenzív színészi játék szerves egységén alapuló esztétikát képviselnek, amely lehetõséget ad a társulatnak, hogy egymástól térben és idõben igencsak messze álló történeteket jelenítsen meg sajátos ízekkel fûszerezve, mégis egy karakteresen felismerhetõ színházi formanyelvbõl építkezve.
A beregszászi színház életében folyton jelenlévõ szerepe van Zsámbéknak. Zsámbékhoz fûzõdik a Dekameron 15 évvel ezelõtti változatának elsõ olyan elõadása, melyen a „pesti” nézõk elõször csodálkozhattak el különös tehetségükön. Ezután indult el az a páratlanul sok elõadást jelentõ magyarországi „vándorszínház” sorozat, mellyel folyamatosan járták az utakat. Közben jelentõs új bemutatóik születtek Zsámbékon nyárról-nyárra többek között – Sardafass, a hímboszorkány, Kioldás – elõszó egy végkifejlethez. Zsámbékon született meg a Három nõvér, mely nem csak a térhasználat hihetetlen erejû bekapcsolódása az elõadásban okán az egyik legemlékezetesebb zsámbéki elõadás, hanem mert ott mutatták meg teljes színésszé érésüket a társulat fiataljai.
Zsámbékon született aztán a beregszászon maradt társulatrész elsõ önálló munkája, a Halál-álom, ami ugyan nagy szakmai vitát kavart, de a színészek számára a Vlad Troickijjal közös zsámbéki munka igen nagy jelentõségû volt.
Vidnyánszky Attila fogalmazta meg egyszer, hogy Zsámbék a 90-es évek második felétõl azt jelentette a határon túli és a hazai fiatal társulatok számára, mintha egy „kicsi avignion” lenne egy kicsi „Theorema programmal”, mellyel lehetõséget teremt helyszínek sokaságával, sok-sok értõ és lelkes nézõvel és némi pénzzel arra, hogy a kortárs magyar színjátszás izgalmas, új törekvései erõre kaphassanak.
A Dekameron új változata reméljük méltó folytatása mindennek.
„Vérbõ reneszánsz komédiának” sok elõadást hirdetnek. De ahogy ezt a beregszásziak és Vidnyánszky Attila tudja, úgy csak kevesen. Reméljük most is sikerül a beregszászi színészeknek a zsámbéki romtemplom köré igazi színházat „építeni”
2008. 08. 21.