Színházak
Zsámbéki Színházi Bázis
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
Evangélium
A Zsámbéki Színházi Bázis és a Fortedanse közös előadása
- rendezőHorváth Csaba
- koreográfusHorváth Csaba
- díszlettervezőAntal Csaba
- jelmeztervezőBenedek Mari
- íróSzálinger Balázs
- dramaturgGyulay Eszter
- hangKondás Zoltán
„A hely szellem (…) kísért Zsámbékon. A természeti környezetbe, dombok, erdők, tisztások közé épített betonbunkerek, ösvények, teraszok, háztetők „civilizálatlan”, vad terepet kínálnak a konvencionális épületektől szabadulni vágyó színházcsinálóknak. Évente több új helyet találnak maguknak a leleményes rendezők.
A Passió alkotói (…) egy eddig használatlan, jókora vasbeton csarnokba települtek. Nyers beton, az ablakok magasában belátszik a reflektorokkal megvilágított fák koronája. A falak betonszürkék, majdnem fehérek, a földön lisztet terítettek szét vastagon, ha a szereplők belegázolnak, fehér porfelhő keletkezik, s az emelt padló rései is mintha lélegeznének, ahogy a dobbanó lábak terhétől kifújtatják a levegőt.
A szöveg csak töredék – evangéliumi részletek, apokrifek-, a lényeg a zene és a mozgás. A krisztusi szenvedéstörténet a csoport, a „tömeg” állandó sodrásából, hullámzásából, szakadatlan dinamikájából bontakozik ki, helyenként az ismert ikonográfiai jelekből, templomi ábrázolásokból, szentképek, festmények toposzaiból indul el vagy oda ér vissza, s közben a nyers, a szent, a tragikus és groteszk gesztusok szokatlan változatosságával meséli el a stációkat.
A jelenetek narratívája a szöveg és a mozgás közös referenciája alapján követhető, noha nem az „anekdota” a leglényegesebb, hanem annak belső, érzelmi-gondolati kitöltése, a mellé rendelt gazdag asszociációs rendszer. És mindenekelőtt a kép.”
(Koltai Tamás- Élet és Irodalom)
A Passió alkotói (…) egy eddig használatlan, jókora vasbeton csarnokba települtek. Nyers beton, az ablakok magasában belátszik a reflektorokkal megvilágított fák koronája. A falak betonszürkék, majdnem fehérek, a földön lisztet terítettek szét vastagon, ha a szereplők belegázolnak, fehér porfelhő keletkezik, s az emelt padló rései is mintha lélegeznének, ahogy a dobbanó lábak terhétől kifújtatják a levegőt.
A szöveg csak töredék – evangéliumi részletek, apokrifek-, a lényeg a zene és a mozgás. A krisztusi szenvedéstörténet a csoport, a „tömeg” állandó sodrásából, hullámzásából, szakadatlan dinamikájából bontakozik ki, helyenként az ismert ikonográfiai jelekből, templomi ábrázolásokból, szentképek, festmények toposzaiból indul el vagy oda ér vissza, s közben a nyers, a szent, a tragikus és groteszk gesztusok szokatlan változatosságával meséli el a stációkat.
A jelenetek narratívája a szöveg és a mozgás közös referenciája alapján követhető, noha nem az „anekdota” a leglényegesebb, hanem annak belső, érzelmi-gondolati kitöltése, a mellé rendelt gazdag asszociációs rendszer. És mindenekelőtt a kép.”
(Koltai Tamás- Élet és Irodalom)
2008. 06. 21.