Színházak
Zsámbéki Színházi Bázis
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
John Michael Tebelak - Stephen SchwartzGodspell
Rock musical Máté evangéliuma alapján
Pinczés István színpadi változatát átdolgozta: Meleg Vilmos
A Nagyváradi Állami Színház Szigligeti Társulatának és a Francisc Hubic Művészeti Iskola produkciója
A Nagyváradi Állami Színház Szigligeti Társulatának és a Francisc Hubic Művészeti Iskola produkciója
- rendezőMeleg Vilmos
- díszlettervezőMeleg Vilmos
- jelmeztervezőMeleg Vilmos
- koreográfusDimény Levente
- zenei vezetőAri Nagy Sándor
A Francisc Hubic Mûvészeti Iskola és a nagyváradi Szigligeti Társulat közös produkciója Meleg Vilmos rendezésében 2007. decemberében került nagy sikerrel bemutatásra.
A szerzõpáros Stephen Shwartz és John Michael Tebelak Máté evangéliuma alapján írta a zenés darabot, melyet elõször 1971-ben mutattak be New York-ban, s a zajos fogadtatást óriási siker követte. „Jézus mindenkihez szól, vallástól függetlenül. Azért Máté evangéliumát választottam alapanyagul, mert azokhoz szólt, akik ismerték Jézus tanításait, mégis eltértek attól. Õket akarta visszatérítgetni. Eleve hallgatóságban gondolkodott, közönségben, ezen felül övé volt az elsõ evangélium..”- vallotta John Michael Tebelak.
Cselekménye napjainkban játszódik: egy fiatal, szórakozásban elmerült társaságba egy idegen érkezik, aki ráadásul bibliai idézetekkel traktálja a lányokat, majd az egész társaságot. Már majdnem kidobják, amikor dalra fakad – és a zene vagy a gondolat, vagy együtt mindkettõ mégis megfogja õket, szinte akaratlanul szállnak be a játékba. Az idegen közvetítésével sorra megidézõdnek a közismert bibliai történetek, a zene és a játék révén a fiatalok egyre inkább résztvevõkké válnak, fokozatosan az õ hatása alá kerülnek. Egyéniségének, a tántoríthatatlanságának, a kisugárzásának, meggyõzõ-erejének, hitének köszönhetõ ez?
Talán mindezeknek együtt. Kibontakozik egy kvázi Jézus történet, ami most játszódik, aminek részesévé válunk, játszók és nézõk, hívõk és hitetlenek, akarva, akaratlan, együtt mormoljuk, énekeljük és tapsoljuk a szeretet himnuszát.
A musical talán annak is köszönheti népszerûségét, hogy cselekményével és zenei világával aktuálissá tudja varázsolni a kétezer éves történeteket, a játékos prózai részek és a dalok harmonikus egységet alkotnak benne.
A szerzõpáros Stephen Shwartz és John Michael Tebelak Máté evangéliuma alapján írta a zenés darabot, melyet elõször 1971-ben mutattak be New York-ban, s a zajos fogadtatást óriási siker követte. „Jézus mindenkihez szól, vallástól függetlenül. Azért Máté evangéliumát választottam alapanyagul, mert azokhoz szólt, akik ismerték Jézus tanításait, mégis eltértek attól. Õket akarta visszatérítgetni. Eleve hallgatóságban gondolkodott, közönségben, ezen felül övé volt az elsõ evangélium..”- vallotta John Michael Tebelak.
Cselekménye napjainkban játszódik: egy fiatal, szórakozásban elmerült társaságba egy idegen érkezik, aki ráadásul bibliai idézetekkel traktálja a lányokat, majd az egész társaságot. Már majdnem kidobják, amikor dalra fakad – és a zene vagy a gondolat, vagy együtt mindkettõ mégis megfogja õket, szinte akaratlanul szállnak be a játékba. Az idegen közvetítésével sorra megidézõdnek a közismert bibliai történetek, a zene és a játék révén a fiatalok egyre inkább résztvevõkké válnak, fokozatosan az õ hatása alá kerülnek. Egyéniségének, a tántoríthatatlanságának, a kisugárzásának, meggyõzõ-erejének, hitének köszönhetõ ez?
Talán mindezeknek együtt. Kibontakozik egy kvázi Jézus történet, ami most játszódik, aminek részesévé válunk, játszók és nézõk, hívõk és hitetlenek, akarva, akaratlan, együtt mormoljuk, énekeljük és tapsoljuk a szeretet himnuszát.
A musical talán annak is köszönheti népszerûségét, hogy cselekményével és zenei világával aktuálissá tudja varázsolni a kétezer éves történeteket, a játékos prózai részek és a dalok harmonikus egységet alkotnak benne.
2007. 12. 08.