Színházak
Zsámbéki Színházi Bázis
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
Senkiföldje
Az emlékezés nyomában
A Zsámbéki Színházi Bázis, a Babylon Nemzetközi Színházi Műhely ( lengyel-cseh-szlovák-magyar együttműködésben) és a Kompánia Társulat Bemutatója a Visegrádi Alap támogatásával
- rendezőKrzysztof Zilinsky
„Nyelvünkkel együtt emlékezőképességünket is elveszítettük volna, ha a hallgatáshoz hasonlóan a felejtés is hatalmunkban állna.” /Tacitus, Agricola/
Az esemény központi témája a szélsőségesség jelenségének társadalmi és egyéni vonatkozásai, történelmi, aktuális és mitológiai referenciái. A résztvevő színészek, képzőművészek, zenészek a közös, közép-kelet-európai identitás utópiájára próbálnak meg rákérdezni az elmúlt évtized megerősödő szélsőséges megmozdulásai és a párbeszéd teljes hiányának tükrében.
Hogyan válik a szélsőség ideológiája mitikus erejűvé? Miért ilyen életerősek a szélsőségek mitológiái a 15 perces konzervmítoszok és a kulturális identitásvesztés korában? Mennyiben köszönhetjük kommunikációképtelenségünket a politikának, a történelemi sérelmeinknek, sérelmeink temetetlen hulláinak, múltfeldolgozásunk hiányának, vagy tudatlanságunknak? Kódolt, vagy tanult mintákat követünk? Meddig maradhatunk nézők? A társadalom termékei vagyunk, vagy a társadalom alakítói?
A Back to Babylon Nemzetközi Műhely a nyitrai Stary Seatr, az opolei Tyeatr Odnogo Wersa és a brnoi Atelier Ticha együttműködésében mutatja be a Senkiföldje című előadását.
A helyszínen három hét intenzív munkával hozzuk létre projektsorozatunk központi eseményét, egy kiállítással egybeszőtt interaktív előadást, mely a színészek, képzőművészek és zenészek közös munkáiból áll.
Az esemény központi témája a szélsőségesség jelenségének társadalmi és egyéni vonatkozásai, történelmi, aktuális és mitológiai referenciái. A résztvevő színészek, képzőművészek, zenészek a közös, közép-keleteurópai identitás utópiájára próbálnak meg rákérdezni az elmúlt évtized megerősödő szélsőséges megmozdulásai és a párbeszéd teljes hiányának tükrében.
Az esemény központi témája a szélsőségesség jelenségének társadalmi és egyéni vonatkozásai, történelmi, aktuális és mitológiai referenciái. A résztvevő színészek, képzőművészek, zenészek a közös, közép-kelet-európai identitás utópiájára próbálnak meg rákérdezni az elmúlt évtized megerősödő szélsőséges megmozdulásai és a párbeszéd teljes hiányának tükrében.
Hogyan válik a szélsőség ideológiája mitikus erejűvé? Miért ilyen életerősek a szélsőségek mitológiái a 15 perces konzervmítoszok és a kulturális identitásvesztés korában? Mennyiben köszönhetjük kommunikációképtelenségünket a politikának, a történelemi sérelmeinknek, sérelmeink temetetlen hulláinak, múltfeldolgozásunk hiányának, vagy tudatlanságunknak? Kódolt, vagy tanult mintákat követünk? Meddig maradhatunk nézők? A társadalom termékei vagyunk, vagy a társadalom alakítói?
A Back to Babylon Nemzetközi Műhely a nyitrai Stary Seatr, az opolei Tyeatr Odnogo Wersa és a brnoi Atelier Ticha együttműködésében mutatja be a Senkiföldje című előadását.
A helyszínen három hét intenzív munkával hozzuk létre projektsorozatunk központi eseményét, egy kiállítással egybeszőtt interaktív előadást, mely a színészek, képzőművészek és zenészek közös munkáiból áll.
Az esemény központi témája a szélsőségesség jelenségének társadalmi és egyéni vonatkozásai, történelmi, aktuális és mitológiai referenciái. A résztvevő színészek, képzőművészek, zenészek a közös, közép-keleteurópai identitás utópiájára próbálnak meg rákérdezni az elmúlt évtized megerősödő szélsőséges megmozdulásai és a párbeszéd teljes hiányának tükrében.
2009. 08. 14.