Színházak
Temesvári Állami Csiky Gergely Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
- 1969/1970
- 1968/1969
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1963/1964
- 1962/1963
- 1961/1962
- 1960/1961
- 1959/1960
- 1958/1959
- 1957/1958
- 1956/1957
- 1955/1956
- 1954/1955
- 1953/1954
- 1952/1953
Ödön von HorváthA férfiak nélküli falu
fordítóGáli József
- Corvin MátyásBalázs Attila
- Nagyszebeni GrófKiss Attila
- NádorMátray László
- Udvari TisztviselőMátyás Zsolt Imre
- HadnagyAszalos Géza
- FürdősBandi András Zsolt
- TamásKocsárdi Levente
- VidámLászló Pecka Péter
- TestőrLászló Pecka Péter
- SoványDukász Péter
- Első KomédiásDukász Péter
- Első ÚrDukász Péter
- SzakállasHigyed Imre
- Második KomédiásHigyed Imre
- Második ÚrHigyed Imre
- Szőke NőSzilágyi Ágota
- Fekete NőLőrincz Rita
- Vörös NőTankó Erika
- FürdőslányBorbély B. EmiliaSzalma HajnalkaTar Mónika
- Szelistyei AsszonySzász EnikőMátray EdithFerenczy AnnamáriaFall Ilona
- rendezőTörök Viola m.v.
- díszlettervezőTörök Viola m.v.
- jelmeztervezőTörök Viola m.v.
- dramaturgKádár-Dombi Katalin m.v.
- fordítóGáli József
- zeneszerzőKönczei Árpád
- koreográfusKönczei Árpád
- világítástervezőIlyés Anna
- súgóCzumbil Marika
- ügyelőDeák Irén
Ödön von Horváth ezen drámája Mátyás király korai uralkodásának egy szeletét mutatja be: a fiatal király felszámolja a középkori urak dőzsölő, csalásoktól terhes és paródiázó életvitelét, és reneszánsz szellemiségben próbál felépíteni egy igazságosabb világot. A dráma, akár az előadás szövete több rétegből tevődik össze: látjuk az udvari élet hazugságos színét, az élvezkedő urakat a fürdőben – mégsem ez adja a cselekmény fő vonalát. Az igazi megújhodásban a szerelem mutat új utakat. Honnan a bátorság, hogy egy csapat szelistyei asszony felkerekedik, napokat gyalogol, hogy a királytól személyesen kérjen férfiakat? Miért járnak ezeket az asszonyok kemény férfitáncot? Nincs nő férfi nélkül, nincs férfi asszony nélkül. Csak egymás tekintete által létezhetnek igazán: ez ad erőt olyan cselekedetekhez, amelyek első hallásra-látásra meghökkentőnek tűnnek. A történet végkicsengése pozitív: a szelistyei asszonyok megkapják a háromszáz férfiút. Az út odáig hosszú: néha nevetésre késztet, olykor elszomorít, de mindvégig mélységekben barangol.Tanúi vagyunk pár nemes cselekedetének, mégsem zengünk örömódát Mátyásról: a királyt emberként, férfiként ismerjük meg. Látjuk találkozását a Nővel: az igazi szerelem elsétál mellette, ő meg szomorú tekintettel nézi, amint a boldog párok násztáncot járnak.
2008. 05. 07.