Színházak
Temesvári Állami Csiky Gergely Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
- 1969/1970
- 1968/1969
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1963/1964
- 1962/1963
- 1961/1962
- 1960/1961
- 1959/1960
- 1958/1959
- 1957/1958
- 1956/1957
- 1955/1956
- 1954/1955
- 1953/1954
- 1952/1953
Line KnutzonKözeleg az idő
fordítóSzappanos Gábor
- RebekkaSzalma Hajnalka
- HilbertBandi András Zsolt
- JohnKiss Attila
- IngridLőrincz Rita
- OdaTokai Andrea
- KnuttebarnVarga Tamás m.v.
Ügyelõ: Deák Irén
- rendezőLászló Sándor m.v.
- díszlettervezőLászló Sándor m.v.
- jelmeztervezőLászló Sándor
- dramaturgGóli Kornélia m.v.
- koreográfusLiana Iancu m.v.
- fordítóSzappanos Gábor
- súgóCzumbil Marika
- ügyelőDeák Irén
“IDŐBEN élünk. Most IDŐ van.” – első hallásra magától értetődőnek tűnik ez a kijelentés, de nézzünk csak kicsit a dolgok mélyére, hiszen Line Knutzon kortárs dán drámaíró egy egész színművet szentel az Idő témakörének.
Életünket időpontok, órarendek, menetrendek táblázatai hálózzák be; karunkon, a polcon, a falon, a mobiltelefonon, a számítógépek képernyőin pedig másodperceket kattognak a mutatók. Hol vagyunk mi ebben a mai IDŐBEN? Hilbertet fokozottan izgatja ez a kérdéskör: “Az időről van szó (…) utol kell érnünk az időt – próbálok időt vásárolni, hogy legyen időnk időhöz jutni.”
Knutzon Közeleg az idő című darabjában fölösleges kronológiát és lineáris dramaturgiát keresnünk. A jelenetekből magunk vagy “ismerőseink” hétköznapjaira ismerhetünk, persze átitatva az abszurd “karikírozó” eszközeivel. Kapcsolatok, melyeket az IDŐ megszokássá szegényített és az ember kétségbeesett menekülése a megszokásoktól. Csak… KÉSŐN?…
Góli Kornélia
“Egyszer bementem a kerti fészerbe egy gereblyéért. Mire kijöttem, öt év telt el, és az ember önkéntelenül felteszi a kérdést, ugyan mit csinálhattam a fészerben, de sosem kap rá választ.
…
Eljött az idõ, hogy fölálljatok, és nyitott szemmel haladjatok elõre, hogy
Életünket időpontok, órarendek, menetrendek táblázatai hálózzák be; karunkon, a polcon, a falon, a mobiltelefonon, a számítógépek képernyőin pedig másodperceket kattognak a mutatók. Hol vagyunk mi ebben a mai IDŐBEN? Hilbertet fokozottan izgatja ez a kérdéskör: “Az időről van szó (…) utol kell érnünk az időt – próbálok időt vásárolni, hogy legyen időnk időhöz jutni.”
Knutzon Közeleg az idő című darabjában fölösleges kronológiát és lineáris dramaturgiát keresnünk. A jelenetekből magunk vagy “ismerőseink” hétköznapjaira ismerhetünk, persze átitatva az abszurd “karikírozó” eszközeivel. Kapcsolatok, melyeket az IDŐ megszokássá szegényített és az ember kétségbeesett menekülése a megszokásoktól. Csak… KÉSŐN?…
Góli Kornélia
“Egyszer bementem a kerti fészerbe egy gereblyéért. Mire kijöttem, öt év telt el, és az ember önkéntelenül felteszi a kérdést, ugyan mit csinálhattam a fészerben, de sosem kap rá választ.
…
Eljött az idõ, hogy fölálljatok, és nyitott szemmel haladjatok elõre, hogy
2008. 03. 20.